برپایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در زاهدان
کد خبر: 3836984
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

برپایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در زاهدان

گروه فرهنگی ــ معاون هنری و سينمايی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از روز گذشته در سینما هلال زاهدان آغاز شده و به‌مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

نصیراحمد ملازهی، معاون هنری و سينمايی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از روز گذشته در محل سینما هلال شهرستان زاهدان آغاز شده و به‌مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این جشنواره 10 فیلم بلند کودک و نوجوان هر روز در دو سانس اکران خواهد شد، افزود: طبق هماهنگی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی صورت گرفته، تماشای فیلم‌ها برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر، کودکان کار، معلولان و افراد بی‌بضاعت رایگان است.

ملازهی با اشاره به اینکه قیمت بلیط برای سایر افراد بسیار پایین در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این جشنواره فیلم‌ها توسط ۱۵ داور کودک و نوجوان دختر و پسر داوری و امتیازدهی می‌شود.

وی در خصوص نحوه انتخاب داوران بیان کرد: افراد در پایگاه اینترنتی اداره‌کل و انجمن سینمای جوانان زاهدان ثبت‌نام کرده و کارشناسان از بین افراد ثبت‌نامی، 15 نفر را انتخاب کرده و سپس طی جلساتی آموزش‌های لازم جهت داوری به آن‌ها داده شد.

معاون اداره‌کل ارشاد استان گفت: با توجه به اینکه این فیلم‌ها از بهترین آثار سینمایی کشور و جهان محسوب می‌شود و برای اولین بار فقط در این جشنواره اکران خواهند شد، از خانواده‌ها تقاضا داریم که کودکان و نوجوانان خود را از دیدن این فیلم‌ها محروم نکنند.

انتهای پیام

captcha