همایش تبلیغی محرم برگزار می‌شود
کد خبر: 3837013
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
با شعار «یاوران مردم»؛

همایش تبلیغی محرم برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه خانه خورشید از برگزاری همایش تبلیغی محرم با شعار «یاوران مردم» خبر داد و گفت: امسال بیش از هر سال دیگری مبلغان باید میان مردم باشند.

همایش تبلیغی محرم با شعار «یاوران مردم» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام مرتضی وافی، مدیر مؤسسه خانه خورشید امروز، دوم شهریور در نشستی خبری، با بیان اینکه مرکز فن رسا و خطابه، پژوهشکده امام حسین(ع) و مناسک آئینی و مؤسسه خانه خورشید و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در برپایی همایش تبلیغی محرم مشارکت دارند، اظهار کرد: رویکرد این همایش سه مسئله است؛ اول توجه به مردم و مشکلات آنان و همراهی با مردم، زیرا مسئله تحریم‌ها و فشار زیادی ناشی از تحریم بر دوش مردم قرار دارد و حضور مبلغان و طلاب می‌تواند روحیه امید و نشاط، مقاومت و مجاهدت را تقویت کند.
 
وی افزود: دوم وضعیت خود حوزه به‌عنوان مدافعان ارزش‌های انقلاب و نظام مسئله مهمی است و حوزه نمی‌تواند خودش را از دایره پاسخگویی بیرون ببرد؛ لذا نوع و میزان پاسخگویی و نحوه آن مهم است. همچنین سومین مسئله، کم شدن سرمایه‌های اجتماعی گروه‌های مرجع از جمله حوزه، مراجع و روحانیت به دلیل حجم بالای اطلاعات و ازدیاد فراوان رسانه‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی است که نمونه آن اتفاق حضور حوزه در بحث سیل بود.
 
وافی گفت: امسال بیش از هر سال دیگر مبلغان باید میان مردم باشند و بیش از آنکه زبان باشند باید گوش باشند و بشنوند و تلاش خواهیم کرد که بازخورد این نوع حضور را هم در ایام تبلیغی امسال به‌دست آوریم.
 
وی افزود: سخنرانان این همایش که روز دوشنبه، چهارم شهریور در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار خواهد شد حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه همچنین حجج‌اسلام‌والمسلمین مهدی ماندگاری و سیدحسین مومنی به ارائه تجارب تبلیغی و سوژه‌های سخنرانی خواهند پرداخت و بنده نیز در حوزه توجه به تاریخ عاشورا و چگونگی بهره‌مندی از آن سخنرانی خواهم کرد.
 
وافی با بیان اینکه تاکنون از حدود هزار مبلغ برای حضور در این همایش دعوت شده‌ است، بیان کرد: ایام کنونی، ایام تعطیلی حوزه است ولی ما برای حدود هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
وی افزود: 40 استاد به‌صورت رسمی و 12 مجموعه و 25 ناشر، اثر در زمینه صحیفه دارند که در مقایسه با نهج‌البلاغه یک دهم راه را رفته است با اینکه ادعیه صحیفه، درس زندگی است.
 
وافی در پایان گفت: 200 پایان‌نامه در صحیفه و دو تا سه قفسه کتاب در مورد صحیفه داریم که نشان می‌دهد کم‌کاری و سهل‌انگاری شده است.
 
انتهای پیام
captcha