نگارخانه فرشچیان میزبان سوزن‌دوزی‌های «صلح» و «زن» می‌شود
کد خبر: 3837028
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

نگارخانه فرشچیان میزبان سوزن‌دوزی‌های «صلح» و «زن» می‌شود

گروه هنر ــ گروه هنری «راز سوزن» با جدیدترین نمایشگاه خود، تلفیقی از هنر سوزن‌دوزی را با انواع شاخه‌ها و گرایش‌های هنری به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا؛ وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه زن و صلح، عصر روز یکشنبه، سوم شهریورماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری استاد فرشچیان گشایش می‌یابد و شامل ۳۴ اثر از ۱۷ هنرمند است که آثار خود را در قالب تلفیقی از هنر سوزن‌دوزی با دیگر رشته‌ها از جمله؛ چوب، سفال، فلز، نمد و پاپیه ماشه و به شکل تابلو‌های مفهومی و حجم همراه با داستان‌های مربوط به هریک ارائه کرده‌اند. هر هنرمند دو اثر از خود (یکی با موضوع زن و دیگری با موضوع صلح) به نمایش خواهند گذاشت.

گروه «راز سوزن» بیش از سه سال است که فعالیت خود را به شکل تخصصی بر روی هنر‌های ظریف ایرانی و ارائه آن‌ها به شکلی تلفیقی، خلاق و ابداعی متمرکز شده است. نمایشگاه قبلی این گروه، سوزن دوزی‌های ابتکاری بر روی پرده بود که سال ۹۷ در کاخ موزه سعدآباد و برج میلاد برگزار شد.

«نرجس خاتون فیروزی» برگزارکننده این نمایشگاه و سرپرست گروه، با بیش از ۴۸ سال پژوهش و فعالیت مستمر، در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی و چندین نمایشگاه انفرادی، آثار خود را در هنر سوزن دوزی ارائه کرده است. وی همچنین مؤلف دایرهَ‌المعارف جامع سوزن دوزی ایران است که در آن ۱۸۰ نوع سوزن‌دوزی را تحقیق و اجرا کرده است.

نمایشگاه سوزن دوزی‌هایی در ستایش از زن و صلح، تا 10 شهریورماه، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۱۹، میزبان عموم علاقه‌مندان این هنر نفیس و پرظرافت ایرانی خواهد بود.
 
انتهای پیام
captcha