۱۵ کودک کردستانی داور جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان
کد خبر: 3837047
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

۱۵ کودک کردستانی داور جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

گروه فرهنگی- معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: ۱۵ کودک زیر ۱۵ ساله کردستانی داور جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سنندج هستند.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: 15 نفر از کودکان 9 تا 15 ساله استان که توسط کانون پرورش معرفی می‌شوند، کار داوری فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سنندج را به عهده گرفته‌اند.
وی افزود: 10 فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از 31 مردادماه تا 4 شهریور ماه در سینما فروردین سنندج در حال اکران است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این فیلم‌ها در دو سانس و به مدت پنج برای علاقه‌مندان به سینمای کودک به روی پرده می‌رود، بیان کرد: فیلم‌های جزیره گنج، داستان‌های باغ جادویی، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می‌شود، بنیامین، قطار آن شب، بیست و سه نفر، منطقه پرواز ممنوع و تورنا 2 در طول برگزاری این جشنواره در سنندج اکران می‌شود.
وی با اشاره به بخش‌های جنبی جشنواره بیان کرد: در بخش جنبی جشنواره به همت شهرداری سنندج و انجمن سینما جوانان ایران شعبه استان، پنج فیلم خاطر انگیز سینمای کودک با عنوان سینما خاطره در سینما روباز پارک جنگلی آبیدر و مدارس مناطق منفصل شهری (نایسر و ننله) سنندج میزبان کودکان و نوجوانان است.
احمدی همچنین از تخصیص 100 قطعه بلیت جشنواره به صورت رایگان به مناطق محروم با همکاری امور اجتماعی استانداری و شهرداری سنندج خبر داد.
وی در پایان با بیان اینکه فروش بلیت این جشنواره از طریق سایت پارس بلیت امکانپذیر است، یادآور شد: بلیت‌های این جشنواره با ۵۰ درصد تخفیف به آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ارائه به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در پایگاه‌های تابستانی نیز اهدا شده است.
انتهای پیام

captcha