برگزاری پویش «بانوی آب» در اصفهان
کد خبر: 3837048
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

برگزاری پویش «بانوی آب» در اصفهان

گروه اجتماعی ــ مدیر باغ بانوان طلوع گفت: پویش «بانوی آب» با هدف آموزش مدیریت آب برای اولین بار در اصفهان برگزار شد.

زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب هستند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، مریم لقمانی، مدیر باغ بانوان طلوع پیرامون اینکه به اعتقاد ما شیعیان آب مهریه حضرت فاطمه‌ زهرا(س) است، گفت: آب منبع زندگی و حیات بشر است و زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف آب دارند و راه‌های صرفه‌جویی این منبع حیاتی توسط بانوان در انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده بسیار ضروری است.

وی به خشکسالی‌های متوالی در ایران و اصفهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون خشکسالی‌ها در کشورمان رو به افزایش است و اکثر شهرها برای مصرف آب شرب از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند اما در اصفهان 90 درصد مصارف از سد زاینده‌رود و فقط 10 درصد از چاه‌‌ها بهره‌برداری می‌شود، چنانچه صرفه‌جویی الگوی مصرف بهینه آب را رعایت نکنیم مجبوریم از آب چاه‌ها برداشت کنیم.

مدیر باغ بانوان طلوع با بیان اینکه مدیریت مصرف آب به خصوص زمانی که منابع آب در محدودیت قرار می‌گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب هستند و می‌توانند آموزش‌دهندگان مجربی در زمینه‌های مختلف مصرف آب باشند.

لقمانی با اشاره به برگزاری پویش «بانوی آب» در باغ بانوان طلوع وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این همایش با استقبال 2500 نفر از بانوان اصفهانی و حضور مدیریت آب و فاضلاب شهری اصفهان برای اولین بار در اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری شرکت آب و فاضلاب اصفهان در برگزاری پویش «بانوی آب» گفت: این پویش با برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و اجرای محسن دلیران در باغ بانوان طلوع روز چهارشنبه، 30 مردادماه برپا شد.

انتهای پیام

captcha