نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی ۲۹.۲ درصد است
کد خبر: 3837057
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی ۲۹.۲ درصد است

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: نسبت طلاق به ازدواج در کشور ۲۳.۶ درصد است که این رقم در استان مرکزی به ۲۹.۲ درصد می‌رسد و رتبه استان بین ۳۱ استان کشور، هفتم است که باید در این راستا فکری اندیشیده شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز، 2 شهریورماه در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: ۴۹.۲ درصد جمعیت استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند و این استان در این شاخص رتبه ۱۳ کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: استان مرکزی به لحاظ تعداد خانوارهای دارای سرپرست زن رتبه ۱۸ کشور را در اختیار دارد و در حوزه زنان بدون همسر دارای رتبه ششم، زنان بدون همسر ناشی از طلاق رتبه 11 و زنان هرگز ازدواج نکرده دارای رتبه ۲۴ کشور است.

وی ادامه داد: جایگاه استان مرکزی در ازدواج بالای ۱۰ سال از هر 1000 نفر، ۲۵ نفر است، هم‌چنین میانگین تعداد ازدواج ثبت شده در کشور منفی ۴.۸ درصد است که این رقم در استان مرکزی به منفی ۷.۶ درصد می‌رسد.

اکرمی بیان کرد: میزان طلاق ثبت شده در هر هزار نفر در کشور ۴ درصد و در استان مرکزی ۴.۱ درصد است که رتبه استان در این شاخص ۱۶ بین ۳۱ استان کشور است، همچنین رشد سالانه تعداد طلاق در کشور ۵.۴ درصد و رتبه استان در این امر ۲۹ است.

وی گفت: نسبت طلاق به ازدواج در کشور ۲۳.۶ درصد است که این رقم در استان مرکزی به ۲۹.۲ درصد می‌رسد و رتبه استان در ۳۱ استان کشور، هفتم است که باید در این راستا فکری اندیشیده شود، تجرد قطعی در استان مرکزی ۶.۹ درصد و این شاخص در کشور ۵.۷ درصد است و استان در این راستا رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در امر زنان باسواد در جمعیت شش سال به بالا رتبه 16 کشور را در اختیار دارد و در بخش دانشجویان زن نیز رتبه نهم را داراست. این استان رتبه 15 کشور را در حوزه اعضای هیئت علمی بانو در اختیار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه رتبه 29 کشور در نرخ مشارکت اقتصادی زنان و رتبه 28 کشور در نرخ مشارکت اقتصادی زنان جوان مربوط به استان مرکزی است، گفت: رتبه ششم نرخ اشتغال زنان 10 سال به بالا و جایگاه هشتم نرخ اشتغال زنان جوان کشور به استان مرکزی اختصاص دارد.

انتهای پیام

captcha