تلاش دشمن برای بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولان
کد خبر: 3837075
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

تلاش دشمن برای بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولان

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار فارس با بیان اینكه نظام جمهوری اسلامی به علت ماهیت حق‌طلبانه خود همیشه با چالش‌هایی مواجه است، گفت: امروز همان رویه در دستور كار معاندین نظام است و با بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان در تلاش هستند تا اعتماد مردم به نظام را نشانه بروند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، امروز، 2 شهریورماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در شیراز كه به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: نظام جمهوری اسلامی به علت ماهیت حق‌طلبانه خود همیشه با چالش‌هایی از ابتدای انقلاب تاكنون مواجه بوده است.

وی ترور فیزیكی شخصیت‌های اثرگذار دولت و حذف آن‌ها از صحنه اجرایی را از جمله این چالش‌ها ذکر کرد و افزود: امروز همان رویه در دستور كار معاندین نظام است و با بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان در تلاش هستند تا اعتماد مردم به نظام را نشانه بروند و آن را خدشه‌دار كنند.

رحیمی با تأکید بر شناخت كافی نسبت به نقشه‌های شوم دشمن و مقابله با آن، بیان كرد: ناكارآمد جلوه دادن دست‌اندركاران نظام توسط دشمن به منزله تضعیف كل شاكله نظام است.

وی ادامه داد: به علت ماهیت نظام همیشه مورد تهدید و جنگ و تحریم به اشكال مختلف قرار داشته‌ایم كه امروز هم در معرض جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم كه به‌خوبی قابل لمس است.

استاندار فارس گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است كه خدماتی كه از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال انجام شده به اطلاع مردم استان برسد.

اجرای 821 پروژه طی هفته دولت در فارس

رحیمی همچنین بیان کرد: همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) 821 پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و 200 میلیارد تومان در 29 شهرستان این استان در ١١ سرفصل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از امروز و طی روزهای آتی شاهد بهره‌برداری از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان در حوزه تأمین آب خواهیم بود، اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از سدها و شبکه‌های انتقال آب نیز که هم اینک در استان در دست اجرا است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پروژه‌ انتقال آب از سد درودزن به شیراز اشاره کرد.

استاندار فارس ادامه داد: اجرای پروژه‌های بزرگراهی نیز به‌عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

به گفته رحیمی، آزادراه 225 کیلومتری شیراز ـ اصفهان بزرگترین پروژه حوزه راهسازی این استان محسوب می‌شود و که با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است که تا اوایل سال 99 این پروژه که اثرات زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی آسان‌تر به مرکز کشور را برای هموطنان به‌ویژه مردم استان فارس به همراه دارد به بهره‌برداری برسد.

افتتاح 10 پروژه در فضاهای آموزشی و فرهنگی

وی اضافه کرد: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش ۱۰ پروژه به ارزش هفت هفت میلیارد تومان، در زمینه امور بهداشت و درمان ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، در حوزه برق و انرژی ۱۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان و در زمینه عمران ۷۸ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت امسال تقدیم مردم استان فارس خواهد شد.

استاندار فارس همچنین میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان طی پنج ماه امسال را ۴۴ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: جهت افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش شد که فرآیندهای پیچیده و سخت اداری کاهش یابد.

رحیمی با بیان اینكه برخی پروژه‌های در حال اجرا در فارس ماهیت ملی دارند و پیش برنده توسعه اقتصادی كشور هستند، پروژه آلومینیوم جنوب با ١٥ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال یك‌هزار و ٢٠٠ نفری را از جمله این پروژه‌ها عنوان كرد كه طی ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی به واگذاری وام‌های فراگیر و طرح اشتغال روستایی هم اشاره و بیان كرد: بخش زیادی از این تسهیلات منجر به ورود طرح‌ها به بازار كار و افزایش اشتغال در استان شده و خواهد شد.

استاندار فارس به اكتشاف پهنه وسیعی از معادن استان با بیش از ٩ هزار كیلومتر مربع طی توافق با ایمیدرو هم اشاره كرد و گفت: ذخایر معدنی با ارزشی كشف شده كه بر اقتصاد استان اثر خواهد داشت.

رحیمی بیان كرد: علی‌رغم كاهش درآمد دولت اما سر جمع بودجه فارس امسال ٣٠ درصد افزایش داشته و حوزه عمرانی نیز با ١٧ درصد، از افزایش اعتبارات نسبت به سطح میانگین كشوری برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در بخش كشاورزی توفیقات خوبی به‌ویژه در حوزه گلخانه‌ای ایجاد شده به‌گونه‌ای كه ستاد گلخانه‌ها برای اولین بار در كشور و در این استان تشكیل شد. سطح زیركشت گلخانه‌ای جدید در فارس برای امسال به میزان ٦٨١ هكتاری هدف گذاری شده پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس به پروژه راه آهن اقلید به یزد هم اشاره و با بیان اینکه تا پایان سال ٩٩ بهره‌برداری از این پروژه در دستور كار قرار دارد، گفت: با افتتاح این پروژه، طول سفر و دسترسی به استان‌های شرقی كشور با ٣٥٠ كیلومتر كاهش می‌یابد.

رحیمی اضافه كرد: پروژه راه آهن شیراز ـ گل گهر نیز در دست اجراست و هرچند در تأمین اعتبار با کمبودهایی مواجه است اما پروژه فعال است.

وی یادآور شد: تاكنون بیش از ١٧٠٠ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و تا پایان امسال روستاهای بالای ٢٠ خانوار نیز كه مشمول گازرسانی می‌شوند، دارای گاز خواهند شد.

استاندار فارس به صدور ١٢٩ مجوز بدون نام جهت كاهش بروكراسی اداری و مدیریت زمان برای سرمایه‌گذاران متفاضی در بخش صنعت و معدت و صنایع تبدیلی كشاورزی اشاره كرد و گفت: ١٢ طرح از این تعداد بر مرحله درخواست متقاضی و عملیاتی شدن، رسیده، ٧١ مورد از این مجوزهای بدون نام مربوط به صنعت و معدن و ٥٨ مورد مربوط به صنایع تبدیلی كشاورزی و گلخانه‌ای است.

كاهش نرخ بیكاری در فارس

رحیمی با اشاره به كاهش ١.٩ درصدی نرخ بیكاری استان در چهارماهه اول امسال نسبت به سال ٩٧، گفت: نرخ بیكاری فارس در مدت مذكور به ٧ درصد رسیده و رتبه دوم كشور پس از همدان به خود اختصاص داده است.

وی كاهش نرخ بیكاری استان تا پایان تیرماه امسال را به دلیل مشاركت بخش خصوصی در میدان تولید و سرمایه‌گذاری، ارائه طرح‌های ابتكاری و سرمایه‌گذاری خارجی عنوان كرد.

رحیمی در واكنش به ایجاد حواشی سومین انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر شیراز نیز گفت: شورا یك نهاد مدنی مستقل و دارای قانون مشخص است؛ تاكید ما بر ایجاد اتحاد و همدلی میان شوراییان است تا بتوانند كار را پیش ببرند.

وی با بیان اینكه اختلاف سلیقه در شورا ناپسند نیست و نهایتا برآیند كار كه منجر به توسعه شهر می‌شود برای ما اهمیت دارد، تاكید كرد: مدیریت ارشد استان در موضوعات حاشیه‌ای شوراییان به ویژه شورای شهر شیراز دخالت نمی‌كند‌.

استاندار فارس یادآور شد: فارس به اندازه‌ای وسیع است كه تمركز خاصی بر روی شورای خاصی به لحاظ دخالت نداریم.

انتهای پیام

captcha