«قصه‌گویی» بخشی از هنر زندگی است
کد خبر: 3837099
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

«قصه‌گویی» بخشی از هنر زندگی است

گروه فرهنگی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان‌شرقی با تشریح اهداف و برنامه‌های بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، فعالیت قصه گویی را بخشی از هنر زندگی عنوان کرد.

«قصه‌گویی» بخشی از هنرِ زندگی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری استان، علی بینش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان‌شرقی امروز، دوم شهریورماه با تشریح اهداف و برنامه‌های بیست‌و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، فعالیت قصه گویی را بخشی از هنر زندگی عنوان کرد و گفت: قصه گویی نقش اثر گذاری در انتقال مفاهیم تربیتی و ایجاد همدلی و صمیمیت در بین اعضای خانواده دارد.
وی افزود: انتقال تجربه‌ها، تقویت مهارت خلاقیت، مثبت اندیشی، امید به آینده و احترام به همنوع از جمله مفاهیم و دستاوردهایی هستند که از طریق فعالیت قصه‌گویی قابل تحقق است.
مدیر کل کانون آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال گذشته با اجرای طرح‌های جدید و ابتکاری تلاش کرده تا اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها را ترغیب به حضور در جشنواره قصه‌گویی کنند.
وی بیان کرد: مراحل استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از پایان تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۷ شهریور علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند به سایت این جشنواره به آدرس kanoonfest.ir مراجعه و پس از ثبت نام، قصه‌های خود را بارگذاری کنند.
بینش، با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره، که در بخش‌ها و موضوعات مختلف منتشر شده‌است، افزود: همزمان با اعیاد قربان و غدیر خم و دهه امامت و ولایت و به منظور ترغیب خانواده‌ها به حضور در این رقابت، جشن قصه‌گویی در برخی از مراکز کانون در تبریز و شهرستان‌ها برگزار شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی مهرماه سال جاری در تبریز برگزار و برگزیدگان آن به مرحله‌ای که آبان‌ماه در ارومیه اجرا می‌شود، معرفی خواهند شد.
وی افزود: برای حضور در این جشنواره، ثبت‌نام و بارگذاری قصه‌ها در سایت جشنواره ضروری است.
گفتنی‌ است، مرحله پایانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آذرماه سال جاری همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha