ردیف بودجه‌ای برای جلسات قرآن در نظر گرفته شود
کد خبر: 3837129
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

ردیف بودجه‌ای برای جلسات قرآن در نظر گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یك داور مسابقات قرآن و مدرس جلسات دائمی قرائت قرآن شیراز خواستار تخصیص ردیف بودجه‌ای برای جلسات قرآن شد و گفت: جلسات قرآنی به‌صورت خودجوش و با كمك‌های خیران اداره می‌شود ولی گاهی اوقات این مسئله هم جوابگو نیست و تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا کارگر، مدرس جلسات دائمی قرائت قرآن شیراز و داور مسابقات قرآن امروز، 2 شهریورماه در نشست فعالان قرآنی فارس گفت: قریب 20 سال است كه در شیراز جلسات تخصصی صوت، لحن، تجوید و مبانی تلاوت را برگزار می‌كنم.
وی افزود: بسیاری از بودجه‌های قرآنی از سوی دولت كاهش یافته است و عملاً مدت‌هاست كه هیچ‌گونه بودجه‌ای به جلسات پایگاه‌های قرآنی و مؤسسات و تشكل‌های قرآنی اختصاص پیدا نكرده است.
كارگر ادامه داد: البته جلسات قرآنی به‌صورت خودجوش و با كمك‌های خیران اداره می‌شود ولی گاهی اوقات این مسئله هم جوابگو نیست و تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد.
این مدرس قرآن كریم تأكید كرد: ردیف بودجه‌ای برای جلسات قرآنی در نظر گرفته شود تا قرآن‌دوستان با دلگرمی بیشتری در جلسات حضور یافتند به خصوص برای نوجوانان و نونهالان باید موارد تشویقی هم در نظر بگیریم.
وی همچنین خواستار اعطای تسهیلات به قاریان قرآن نیز شد و گفت: حافظان قرآن كریم تاكنون از تسهیلاتی برخوردار شده‌اند اما قاریان آن طور كه شایسته و بایسته است از این تسهیلات بهره‌مند نشده‌اند.
كارگر بیان كرد: بسیاری از قاریان سال‌ها در رشته‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌كنند اما برای اعطای مدركی كه سازمان دارالقرآن به آن‌ها اهدا می‌كند، مشكلاتی پیش می‌آید.
انتهای پیام

captcha