نخستین دوره توانمندسازی تولید محتوا در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3837132
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
با حضور 400 نفر از فعالان فضای مجازی کشور؛

نخستین دوره توانمندسازی تولید محتوا در همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مسئول آموزش سازمان بسیج فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) خبر داد: نخستین دوره ملی توانمندسازی گروه‌های تولید محتوا شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی با حضور 400 نفر از فعالان فضای مجازی کل کشور در همدان برگزار می شود.

نخستین دوره توانمندسازی تولید محتوا در همدان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، محسن احمدی مدیر روابط عمومی تربیت و آموزش فضای مجازی کشور امروز 2 شهریورماه اظهار کرد: با توجه به جهادی بودن مردم همدان و حضور پرنگ مردم این استان در دوران دفاع مقدس، نخستین دوره ملی توانمندسازی گروه‌های تولید محتوا شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی به میزبانی استان همدان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سازمان بسیج فضای مجازی استاهن همدان مردادماه سال گذشته فعالیت خود را حول محور امام حسین(ع) آغاز نمود که تاکنون در تمامی تقابلات انقلابی و جهادی حضور ارزشی داشته است.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بسیج در تمامی چالش‌هاحضوری معجزه آسا داشته است.

حسین ربیعی مسئول آموزش سازمان بسیج فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، از برگزاری نخستین دوره توانمندسازی گروه‌های تولید محتوا شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی در استان همدان خبرداد و گفت: این دوره از سوم تا چهارم شهریور ماه در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی استان همدان برگزار می‌شود.

مسئول آموزش سازمان بسیج فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) اظهارکرد: نخستین دوره توانمندسازی گروه‌های تولید محتوای شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی با حضور 400 نفر از فعالان فضای مجازی کل کشور، در استان همدان برگزار خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمدی‌های همدان به ویژه در زمینه رسانه‌، میزبانی نخستین دوره توانمدسازی تولید محتوای شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی به عهده سازمان بسیج فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع ) همدان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره با محوریت 7 کلاس آموزشی و توانمندسازی برگزار می‌شود، بیان کرد: مهدی جعفری،حمیدرضا محمدی، ابوذر یاسری، حسین ساجدی، محمدرضا شهبازی، مهرداد رشیدیان، علی کمیلی محسن فینی زاده مباحث مربوط به مهارت‌های تولید محتوا، نویسندگی، گرافیک، کارآفرینی، طنزپردازی، جریان‌شناسی و کار تشکیلاتی را تدریس خواهند کرد که سه نفر از این افراد بومی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در جنگ نرم هستیم و حوزه اصلی دشمن در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: دشمن‌های جمهوری اسلامی که پس از گذشت 40 سال نتوانسته‌اند به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی آسیبی برسانند در پی آن هستند که از طریق فضای مجازی و جنگ نرم به اهداف خود برسند.

مسئول آموزش سازمان بسیج فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرزندان جریان‌های انقلابی و بسیج پرچم‌داران فضای مجازی هستند، یادآور شد: حضور فعال و پویا در حوزه فضای مجازی بایستی از انفعال در فضای مجازی خارج شوند.

ربیعی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی قتلگاه سبک زندگی اسلامی است و همدان از سوی مقام معظم رهبری بعداز دارالمومنین اکنون دارالمجاهدین نیز نام گرفته است، تصریح کرد: فضای مجازی در حال حاضر قتلگاه سبک زندگی اسلامی است که بایستی با انجام فعالیت‌های انقلابی و جهادی از ورود دشمن جلوگیری کنیم.

تشخیص هویت‌ها در فضای مجازی؛ راهکار مقابله با آسیب‌های این حوزه

ربیعی با تاکید براینکه فضای مجازی نیازمند مدیریت منسجم و قوی است، توضیح داد: جوانان و نوجوانان بیشترین استفاده را از فضای مجازی دارند و بایستی این فضا به گونه‌ای باشد که جوانان با خیال آسوده و بدون هیچگونه آسیب اجتماعی از این فضا بهره‌مند شوند که لازمه آن مدیریتی است که هویت‌ها را در فضای مجازی نشان بدهد تا آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسند.

مسئول آموزش سازمان بسیج فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) بر اساس افکارسنجی ایسپا، اظهار کرد: علت مراجعه نکردن افراد جامعه به پیام رسان‌های داخلی نبود اعتماد به شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه مسائل فنی پیام‌رسان‌های داخلی است.

وی با اشاره به این نظرسنجی در خصوص میزان استفاده از هر کدام از فضاهای مجازی بیان کرد:پر مصرف ترین شبگه اجتماعی در کشور ایران واتساپ با 8/42 درصد استفاده اس و به ترتیب تلگرام و اینستا گرام با 4/42 درصد ،5/39 درصدر جایگاه دوم و سوم را دارند و ما بقیه پیام رسان‌ها کمتر از ده درصد استفاده را دارند.

وی افزود: هر شبکه اجتماعی آسیب‌های خودش را دارد اما اینستاگرام به علت داشتن نظام لایک محور در حوزه سبک زندگی ایرانی،اسلامی بیشترین آسیب را وارد نموده است.

ربیعی ادامه داد: در این زمینه باید ورود جدی داشته باشیم و با به نمایش گذاشتن زندگی های ساده با این جنگ روانی دشمن مقابله کنیم.
وی گفت: ایجاد شبهات در فضای تلگرام بسیار بالاست و نباید اخبار و مطالب را بدون هیچ گونه سندی پذیرفت.

انتهای پیام

captcha