ساخت «خورشیدهای سه‌گانه» نیاز به 250 میلیارد تومان اعتبار دارد
کد خبر: 3837148
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

ساخت «خورشیدهای سه‌گانه» نیاز به 250 میلیارد تومان اعتبار دارد

گروه اجتماعی ـ مدیركل صدا و سیمای فارس با اشاره به انجام تلاش‌ها برای تولید مجموعه «خورشیدهای سه‌گانه» (سعدی، حافظ و خواجوی كرمانی) گفت: سرمایه پیش‌بینی شده برای ساخت این مجموعه ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس امروز، 2 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به انجام تلاش‌ها برای تولید مجموعه «خورشیدهای سه‌گانه» (سعدی، حافظ و خواجوی كرمانی) و حضور ۴۰ اساتید دانشگاه در پژوهش این کار گفت: در مهر ماه حاصل پژوهش تولید این مجموعه رونمایی می‌شود البته رایزنی‌های کنونی چندان رضایت‌بخش نبوده است.
وی با بیان اینکه تولید مستندنگاری «احمد بن موسی(ع)» را خود به عهده گرفتیم، گفت: رغبت سرمایه‌گذار را مشاهده کردیم و در آخرین نشست با نماینده سرمایه‌گذار در حال پیگیری هستیم اما تمایل ما استفاده از عوامل داخلی است و سرمایه‌گذار نظر متفاوتی دارد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با تصریح اینکه نمی‌توانیم معطل منتظر سرمایه‌گذار بمانیم، گفت: برای ساخت مجموعه‌های «خورشیدهای سه‌گانه» هزینه‌ها چند برابر شده و باید در این زمینه با سرمایه‌گذار به توافق برسیم و در غیر صورت مجموعه‌ها به صورت تک‌تک ساخته خواهند شد.
سهرابی در خصوص پرسش یک خبرنگار مبنی بر اتهامات مالی به سرمایه‌گذار اصلی سریال خورشیدهای سه‌گانه نیز توضیح داد: برای صدا و سیما مهم‌ترین موضوع تایید و تامین سلامت مالی و کاری آثار است و در این زمینه بسیار حساسیت داریم و از آنجا که بررسی سلامت این پول‌هاست، چون رسانه ملی و متعلق به همه مردم است گاه ممکن است سرمایه‌گذار با یک تهیه‌کننده قراردادی منعقد و فیلمی تولید کنند اما صدا و سیما رسانه مردمی و نهادی رسمی و حاکمیتی است.
وی اظهار کرد: تاکنون موردی دال بر ورود پول‌های کثیف به ما نرسیده و همچنین مستندی دال بر اینکه سرمایه‌گذار خورشیدهای سه گانه مشکلاتی از این دست دارد، نرسیده است. اگر خبری در این باره به ما برسد صدا و سیما در این کار ورود نخواهد کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس یادآور شد: سرمایه پیش‌بینی شده برای ساخت مجموعه «خورشیدهای سه‌گانه» ۲۵۰ میلیارد تومان است.
سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های اخیر صدا و سیمای فارس برای دومین سال متوالی به عنوان مركز برتر برترین‌ها در بیست و دومین جشنواره تولید مراكز صدا و سیمای كشور كه به میزبانی استان خراسان شمالی در شهرستان بجنورد برگزار شد، بیان کرد: مرکز فارس در این جشنواره پنج تندیس هدد زرین و ٥٤ عنوان برتر(٢٢ مقام اول و ٣٢ مورد رتبه دوم) را از آن خود كرد.
وی با تاكید بر اینكه كسب مقام برتر در یك جشنواره نشان از توجه بیشتر به خواسته و نیاز مردمی است، افزود: تولیدات مردم محور مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

 

تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم
مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینكه تا رسیدن به حد مطلوب همچنان فاصله داریم، گفت: فارس دارای ظرفیت‌های فراوانی است كه باید توانمندی آن را بیش از پیش معرفی کرد.
سهرابی همچنین با بیان اینکه مرکز فارس برای صدا و سیما حائز اهمیت است و از ابتدا نیز این مرکز برای یک شبکه ملی راه‌اندازی شده بود، گفت: بنابراین در حوزه فنی در حال بروزرسانی و نوسازی تجهیزات هستیم و تا حدودی این اتفاق افتاده است، HD شدن مراکز نیز در دستور کار قرار گرفته که البته این کار هزینه زیادی را دربرخواهد گرفت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در آرشیو و بخش کالایی آنقدر وسایل وجود دارد که بتوان در فارس یک موزه صدا و سیما داشته باشیم. مرکز فارس مزین به آثار هنرمندان فارس شده است، همچنین دیجیتال سازی برنامه‌ها نیز آغاز شده است.

 

ساخت انیمیشن «سفرهای سعدی»
سهرابی با بیان اینکه انیمیشن دیربازده است، افزود: انیمیشین «سفرهای سعدی» در ۱۳ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد. در تأمین بودجه در این حوزه با مشکلاتی رو به رو هستیم به همین دلیل کارها کند پیش می‌رود.
وی اظهار كرد: جذب سرمایه‌گذار برای کارهای رسانه‌ای در فارس سخت است و خیران در این حوزه ورود نمی‌کنند، در حالی که ما دنبال قهرمان و افتخارآفرینان و تریبون دادن به آن‌ها هستیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین گفت: طرح شبکه دوم فارس با موضوع گردشگری به سازمان مرکزی ارائه شده اما هنوز اقدامی انجام نشده است.
سهرابی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: ۱۶۰ طرح در نقاط مختلف استان با هدف ایجاد عدالت رسانه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام

captcha