توسعه فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه جامعه است
کد خبر: 3837358
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

توسعه فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه جامعه است

گروه فرهنگی ــ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه صنعت چاپ آمیزه‌ای از فرهنگ، هنر و صنعت است، گفت: توسعه فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه جامعه است.

توسعه فرهنگی پیش‌نیاز توسعه جامعه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مجید محبی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، از برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی و هفتمین جشنواره استانی چاپ و تبلیغات استان خبر داد و گفت: این جشنواره ۶ شهریورماه، از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ آمیزه‌ای از فرهنگ، هنر و صنعت بوده و به‌عنوان صنعت دوم آلمان و سوم جهان شناخته می‌شود، درحالی‌که در کشور ما این صنعت در حد تعمیر چرخ خیاطی تقلیل یافته و هنوز بعد از گذشت سال‌ها برای تعریف جایگاه این صنعت اقدامی صورت نگرفته است.

محبی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی پیش‌نیاز توسعه جامعه است، بیان کرد: جشنواره چاپ و تبلیغات با هدف تجلیل از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارگران چاپ و همچنین جلب توجه مسئولان به این صنعت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی هلدینگ چاپ کاغذ و بسته‌بندی به استانداری پیشنهاد شده‌ است که در صورت حمایت از این سرمایه‌گذاری، تتراپک‌های وارداتی در استان تولید و حتی صادر نیز خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود ارز دولتی از کاغذ نشر برداشته شود؛ چراکه باعث افزایش چندبرابری قیمت تمام شده کاغذ می‌شود، گفت: شرکت بسته‌بندی چاپ طلا ارومیه از افتخارات صنعت چاپ استان است که به‌عنوان صادرکننده برتر محصولات چاپی در سطح کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۳ شرکت چاپ در استان وجود داشت که ۱۰۰ واحد به علت برون‌سپاری سفارشات، مشکلات اقتصادی و کمبود کاغذ تعطیل شدند، گفت: درحال‌حاضر از تعداد ۲۷۳ واحد چاپی استان، ۱۸۰ واحد دارای پروانه و ۹۳ واحد فاقد پروانه از اتحادیه هستند.

محبی ابراز کرد: در حال‌حاضر ۳۲۰ کانون تبلیغاتی در استان فعالیت دارند که باید به‌عنوان یکی از رسته‌های اتحادیه چاپخانه‌داران، به عضو این اتحادیه درآیند.

انتهای پیام

captcha