ضرورت ارتقای نقش زنان در توسعه آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3837466
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

ضرورت ارتقای نقش زنان در توسعه آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دستیابی به توسعه بدون توجه به نقش زنان امکان‌پذیر نیست، بر ضرورت تقویت نقش زنان در توسعه استان تأکید کرد.

ضرورت تقویت نقش زنان در توسعه آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳ شهریورماه، در نشست پارلمان مشورتی بانوان استان، با اشاره به اینکه دستیابی به توسعه بدون توجه به نقش زنان امکان‌پذیر نیست، بر ضرورت تقویت نقش زنان در توسعه استان تاکید کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت تصریح کرد: هفته دولت متعلق به همه مردم است، چراکه دولت در نظام اسلامی برآمده از مردم بوده و سرنوشت کشور به دست همین مردم تعیین می‌شود.

شهریاری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و شرایط ویژه کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، دولت با تمام توان و با تکیه بر حمایت‌های مردم به‌دنبال کاهش مشکلات است، زنان و مادران نیز در این شرایط می‌توانند ضمن تحکیم بنیان خانواده، امید را از خانواده به بدنه جامعه منتقل و مسیر عبور از این شرایط دشوار را هموارتر کنند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و افزود: توجه به نقش زنان در اداره امور کشور جزو اهداف و اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و هست، ما نیز در استان همواره پیگیر تقویت نقش زنان در اداره امور استان بوده‌ایم و سعی کرده‌ایم از زنان و بانوان توانمند و با استعداد در مناصب مختلف مدیریتی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه متاسفانه نرخ بی‌سوادی در میان زنان استان از مردان بالاتر است، یادآور شد: آموزش و توانمندسازی بانوان و همچنین جذب بازماندگان از تحصیل جزو برنامه‌های مدیریت ارشد استان است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه ها انجام شده است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شهریاری بیان کرد: در زمینه توانمندسازی زنان روستایی نیز دفتر امور روستایی استانداری طرح‌های خوبی را در دست اجرا دارد که با اجرایی شدن آن‌ها، اشتغال خوبی برای بانوان روستایی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری پارلمان مشورتی بانوان در تصمیم‌گیری‌ها افزود: پارلمان مشورتی بانوان می‌تواند به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتقای مشارکت زنان در توسعه استان تبدیل شود، لازم است از این ظرفیت مشورتی به‌بهترین‌نحو ممکن در جهت شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان توانمند استان استفاده شود.

وی درخصوص درخواست جمعی از بانوان حاضر در پارلمان مشورتی بانوان استان مبنی بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت گفت: با بانک‌های مختلف در این خصوص رایزنی خواهیم کرد، همچنین آمادگی داریم برای طرح‌های بانوان که ظرفیت کارآفرینی و اشتغال‌زایی دارند، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تسهیلات مصوب و پرداخت کنیم.
انتهای پیام

captcha