عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است
کد خبر: 3839099
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
هاشمی:

عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است

گروه جامعه ــ رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: روح قیام حسینی، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد و عاشورا بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در ابتدای یکصد و شصت و دومین جلسه شورا با بیان اینکه در طلیعه محرم الحرام قرار داریم، گفت: عزاداری حسینی یکی از مهمترین شعائر دینی و مناسک شیعی است، هدف از عزاداری، تجدید پیمان روحی و معنوی با سالار شهیدان و رساندن پیام سیدالشهدا به جهانیان است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: روح قیام حسینی، ایستادگی در برابر ظلم و جلوگیری از انحراف جامعه توسط حاکمان فاسد است، خون اباعبدالله، وسیعترین، نزدیکترین و سریع‌ترین مسیر هدایت بشریت است تا هر انسانی در هر عصر و زمانه، شرافت، انسانیت و آزادگی خود را به بهایی ناچیز نفروشد و در برابر سقوط ارزش‌های اخلاقی وانسانی بی‌تفاوت نماند.
 
هاشمی عاشورا را بلندترین و رساترین فریاد انسانیت در تاریخ دانست که از دهان خشکیده طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حلقوم بریده اباعبدالله(ع) و حنجره محزون زینب کبری(س)، فریاد شده است و تأکید کرد: مبادا روش‌های نادرست عزاداری از جمله قمه‌زنی و استفاده از موسیقی و آوا‌های نامتناسب با شأن اهل بیت‌(ع)، مانع شنیده شدن این ندای جاودانی در جامعه شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توصیه امام خمینی(ره)، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب همواره آن بوده است که روح و معرفت عزاداری باید بر شعور و هیجان و صدای آن مقدم باشد، گفت: نوآوری‌های غیراصولی در عزاداری نباید محتوا و پیام آن را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: در محرم حسین، که آسمان وزمین، پژواک دهنده ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» مظلومترین مرد تاریخ، می‌شوند، گوش جان جامعه ما باید بیشتر شنوای درخواست یاری و کمک همنوعان خود شود، با ظلم‌ستیزی اباعبدالله، عزادار حقیقی به دیگران ظلم نمی‌کند و به یاری مظلوم می‌شتابد، دروغ نمی‌گوید، حق الناس را محترم می‌شناسد، از ربا و مال نامشروع دوری می‌کند، واجبات ویژه نماز را بر مستحبات از‌ جمله عزاداری مقدم می‌شمارد و برای انجام مستحب، مرتکب مزاحمت از جمله سد معبر برای دیگران که در شریعت حرام شمرده شده، نمی‌شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: عزادار واقعی، در محرم، حسینی می‌شود و به دلیل این تغییر درونی است که گریه و عزاداری بر حسین، پاک کننده همه گناهان و افضل بر همه عبادات است چرا که هیچ اکسیری، چون حسینی شدن، ماهیت انسان‌ها را دگرگون نمی‌کند و فطرت پاک و نیک طلب آن‌ها را شکوفا نمی‌کند. امروز نخستین روز محرم حسین است و امیدواریم به لطف وعنایت فرزند حضرت فاطمه(س) در این فرصت کوتاه حسینی شویم.
 
انتهای پیام
captcha