هدف امام حسین(ع) مبارزه با جهل اجتماعی بود
کد خبر: 3840623
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
حسینی‌بوشهری:

هدف امام حسین(ع) مبارزه با جهل اجتماعی بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در زمان امام حسین(ع) نیز افراد دنیاطلبی به دنبال استانداری ری خود را به نابودی کشاندند، گفت: امام حسین(ع) آمد تا با جهل و گمراهی که سراسر جامعه آن روز را فرا گرفته بود مبارزه کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه امروز شنبه، 16 شهریور در منزل سادات خوشرو در جمع عزاداران حسینی با تبیین واقعه عاشورا با بیان اینکه در بررسی این واقعه مشاهده می‌شود پیروز واقعی امام حسین(ع) است که سال‌ها بعد از آن واقعه نهضت امام حسین(ع) زنده نگه داشته شده است گفت: انسان‌هایی در مقابل امام حسین(ع) بودند که بهره‌ای از فضائل دنیوی نبرده بودند.
وی با اشاره به اینکه دنیاگرایی آنها را به نابودی کشاند تصریح کرد: این افراد در این دنیا هم بهره‌ای نبرده و در جهل کامل به سر بردند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قبل از اسلام اعراب دختران خود را زنده به گور می‌کردند اظهارکرد: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) آمدند تا آنها را از گمراهی نجات داده و پرونده جهالت را بستند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه بعد از پیامبر(ص) جامعه آن روز به دو دسته تقسیم شد یادآور شد: افرادی به جهالت گذشته خود برگشتند و البته پیامبر(ص) پیش‌بینی این روز را کرده بود.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمود قرآن و اهل‌بیتم را تنها نگذارید تا به سعادت برسید افزود: اگر مردم سراغ مجریان صالح نروند این روی سعادت را نخواهند دید.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با یادآوری اینکه 25 سال مردم از امام علی(ع) فاصله گرفتند و جامعه آن روز راه خود را گم کرد بیان کرد: آدم‌های سست عنصری وجود داشتند که جامعه را نیز گمراه کردند.
وی با بیان اینکه امروز نیز انسان‌های سست عنصری وجود دارند که جامعه را به سمتی غیر از آنچه اسلام می‌خواهد می‌کشانند گفت: دنیاطلبی این افراد را به نابودی می‌کشاند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه در زمان امام حسین(ع) نیز افراد دنیاطلبی به دنبال استانداری ری خود را به نابودی کشاندند اظهارکرد: امام حسین(ع) آمد تا با جهل و گمراهی که سراسر جامعه آن روز را فرا گرفته بود مبارزه کند.
وی با بیان اینکه ما باید خیلی مراقب دین خود باشیم اظهارکرد: در تاریخ انسان‌هایی بودند که در راه دین خیلی درخشیدند اما در حادثه کربلا همه گذشته خود را از دست دادند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه کسانی که ادعای دینداری می‌کردند اما در مقابل فرزند رسول خدا(ص) که سراسر حق بود ایستادند تأکید کرد: آنها خودشان را دیندارتر از امام حسین(ع) دانستند و حتی به فرزند شش ماهه امام حسین(ع) رحم نکردند.
انتهای پیام

captcha