تربیت پنج حافظ کل در هیئت جوانان یاحسین(ع)
کد خبر: 3840781
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
هیئت کجا بریم؟/9

تربیت پنج حافظ کل در هیئت جوانان یاحسین(ع)

گروه اجتماعی _ مسئول هیئت جوانان یاحسین (ع) شلمزار به برگزاری جلسات قرآن در طول تابستان به همت اعضای هیئت جوانان یا حسین اشاره کرد و ادامه داد: چند نفر از اعضای هیئت که طلبه نیز هستند با موسسه قرآنی« یاسین» همکاری می‌کنند و در طول سال کلاس‌های آموزش و حفظ قرآن برای اعضاء هیئت برگزار می‌کنند که تا کنون بیش از پنج حافظ کل خروجی این کلاس‌ها است.

تربیت پنج حافظ کل در هیئت جوانان یاحسین(ع)

حسین ستاری مسئول هیئت جوانان یاحسین (ع) شلمزار در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، در رابطه با قدمت و سابقه این هیئت عزاداری بیان کرد: این هیئت هفتگی کار خود را از سال ۷۶ آغاز کرد و جلسات خود را شب‌های جمعه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با اجرای برنامه‌هایی نظیر منبر، روضه و سینه‌زنی پی‌می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد جمعیت هیئت را جوانان تشکیل می‌دهند، به راه‌های جذب جوانان به هیئت اشاره کرد و گفت: اولین کاری که برای این مسئله انجام داده‌ایم ایجاد اتحاد و همدلی میان نیروها بود به گونه‌ای که اعضای کانون مسجد، پایگاه بسیج و اعضای هیئت با مدیریت واحد اما با هیئت امنای متفاوت رهبری شوند که با این حرکت هر گروه اعضاء خود را برای عضویت در هیئت تشویق کرد و جمعیت هیئت افزایش پیدا کرد.

ستاری افزود: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، اردوهای تفریحی و زیارتی، برنامه‌های ورزشی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی در افزایش تعداد و جذب جوانان هیئت بی‌تأثیر نبود و امروز جلسات عمومی هیئت با ۵۰ الی۶۰ نفر و جلسات عمومی با غریب به دو هزار نفر برگزار می‌شوند.

مسئول هیئت جوانان یا حسین(ع) شلمزار اظهار کرد: در ابتدای کار پایگاه بسیج شهید محلاتی را اعضای این هیئت اداره می‌کردند که به عنوان اولین پایگاه بسیج شاخص کشوری معرفی شد.

وی معیار انتخاب سخنران جلسات را نیاز سنجی اعضاء هیئت اعلام کرد و گفت: هیئت امنا به داخل شهر می‌روند و موضوعات را کارشناسی می‌کنند که کدام موضوع بیشترین تأثیر را بر روی جوانان دارد و یا ممکن است برای آن‌ها خطرآفرین باشد حتی گاهی اوقات نیز پیش‌دستی می‌کنند که چه خطراتی در آینده جوانان را تهدید خواهد کرد و موضوع به دست آمده را به سخنران می‌دهند و از او می‌خواهند راجع به آن موضوع صحبت کند.

گام دوم انقلاب و جوانان مهدوی موضوع سخنرانی در هیئت جوانان یاحسین (ع)

ستاری افزود: موضوعاتی از قبیل سبک زندگی اسلامی، عرفان‌های نوظهور، آداب رفتاری، احترامات و... تا کنون در جلسات بررسی شده است و موضوع گام دوم انقلاب و جوانان مهدوی محور اصلی جلسات عزاداری هیئت جوانان یاحسین در محرم امسال است.

مسئول این هیئت به خصوصیات مهم هیئت جوانان یاحسین شلمزار اشاره و تصریح کرد: نظم، موضوع بحث سخنرانی‌ها، انتخاب مداح و سخنران، نوع و سبک مداحی از جمله خصوصیاتی است که بعد از ۲۳ سال کار سبب شده این هیئت همچنان مورد استقبال جوانان شهر قرار گیرد و برای برگزاری جلسات با کمبود فضا مواجه شویم و در حال حاضر نیز مجبور به فرش کردن خیابان‌های اطراف حسینیه در دهه اول محرم هستیم.

ستاری همچنین به تأسیس اولین گروه رزمی ذوالفقار در کشور اشاره کرد و افزود: ۱۷ سال پیش نخستین گروه رزمی ذوالفقار در کشور به همت هیئت جوانان یاحسین شلمزار تأسیس شد، این گروه که اعضایش از ۱۳ سال تا ۳۵ سال سن دارند همچنان در مناسبت‌های ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و ... حرکات نمایشی و رزمی اجرا می‌کنند.

تربیت پنج حافظ کل در هیئت جوانان یاحسین(ع)

ستاری به برگزاری جلسات قرآن در طول تابستان به همت اعضای هیئت جوانان یاحسین اشاره کرد و ادامه داد: چند نفر از اعضای هیئت که طلبه نیز هستند با موسسه قرآنی« یاسین» همکاری می‌کنند و در طول سال البته تابستان‌ها به صورت دقیق‌تر و منظم‌تری کلاس‌های آموزش و حفظ قرآن برای اعضاء هیئت برگزار می‌کنند که تا کنون بیش از پنج حافظ کل خروجی این کلاس‌ها بوده است.

مسئول هیئت در پایان به ویژه برنامه هیئت جوانان یاحسین اشاره کرد و گفت: در روز عاشورا همه هیئات شلمزار با یکدیگر متحد می‌شوند و از ساعت ۹صبح در خیابان به سبک واحد به مدیریت این هیئت با اشعار انقلابی و حماسی سینه‌زنی می‌کنند و بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا به عزاداری خود تا پایان شب و اجرای مراسم شام غریبان اباعبدالله (ع) ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

captcha