جوانان حضرت قاسم(ع) را الگوی خود قرار دهند
کد خبر: 3840967
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
در همایش «احلی من العسل» کوهبنان مطرح شد:

جوانان حضرت قاسم(ع) را الگوی خود قرار دهند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان گفت: نوجوانان و جوانان باید اسوه و الگوی خود را قاسم بن الحسن(ع) و شهیدان همیشه جاوید قرار دهند و با تلاش قله‌های عزت و پیشرفت را طی کنند که این خود بهترین نوع مبارزه با دشمنان و بدخواهان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش «احلی من العسل» با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز شهیدان، فرمانده بسیج دانش‌آموزی، جمعی از پاسداران و بسیجیان و دانش‌آموزان مدارس متوسطه دور اول و دوم‌ کوهبنان، روز گذشته، 16 شهریورماه در دبیرستان شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.
این مراسم با تجلیل از خانواده‌های معزز شهیدان دانش‌آموز 13 ساله، محمدرضا محمدحسنی و میثم سیف الهی، سخنرانی، مداحی، عزاداری و... همراه بود.
حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در این مراسم گفت: حضرت قاسم جوانی بسیار هوشیار و ولایت‌مدار بود که در دامان ولایت رشد و ‌نمو کرد و در نهایت در همین مسیر به شهادت رسید و در تاریخ جاودانه شد.
وی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تا قیامت راهنمای ما هستند، اظهار کرد: جوانان در زندگی دست به دامان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) باشند.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: وقتی انسان خدا را ‌پیدا کند، مرگ‌ در نزد او از عسل شیرین‌تر است و با تمام ‌وجود در راه احیا و گسترش ارزش‌های اسلام گام برمی‌دارد و تا مرز شهادت پیش می‌رود.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان اظهار کرد: به برکت خون‌ شهدا امروز برنامه احلی من العسل جهانی شده و در بسیاری از کشور‌ها برنامه عزاداری توسط جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.
وی گفت: دشمنان و بدخواهان تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا به روش‌های مختلف از جمله فضای مجازی جوانان و نوجوانان را از اهل بیت(ع) دور کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان افزود: تمامی توطئه‌های دشمنان بی‌اثر مانده و قشر جوان کشور ما الگویی همچون شهدای کربلا از جمله حضرت قاسم بن الحسن(ع) دارند. لذا، با صلابت و اقتدار در میدان مبارزه با دشمنان وارد شده‌اند.
وی گفت: جوانان باید اسوه و الگوی خود را قاسم بن الحسن و شهیدان همیشه جاوید قرار دهند و با تلاش قله‌های عزت و پیشرفت را طی کنند که این خود بهترین نوع مبارزه با دشمنان و بدخواهان است.
همچنین سیدمحمدرضا حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش کوهبنان اظهار کرد: جوانان ایران اسلامی با الگو گرفتن از شهیدان کربلا در تلاش هستند تا با پیشرفت در عرصه‌های مختلف دشمنان ‌را ناامید کنند و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنند.
وی گفت: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از قاسم بن الحسن از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
رئیس اداره آموزش و پرورش کوهبنان یادآور شد: دانش‌آموزان کوهبنانی همواره در مسابقات قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، المپیادها و مسابقات ورزشی در سطح استان و کشور افتخارآفرین هستند.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha