تحلیل درست واقعه عاشورا با نگاه عاقلانه به تاریخ اسلام
کد خبر: 3840982
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
پژوهشگر تاریخ مطرح کرد؛

تحلیل درست واقعه عاشورا با نگاه عاقلانه به تاریخ اسلام

کانون خبرنگاران نبأ ــ سیدمهدی سیدی گفت: متأسفانه دشمن بر اساس عدم مطالعه تاریخ و ناآگاهی نسل جوان توانسته با ایجاد شبهات گوناگون بر افکار و رفتار نسل جوان تأثیر بگذارد و لذا وظیفه مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها حرکت بر اساس تجزیه و تحلیل حوادث تاریخی برای این نسل است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست تخصصی و بصیرتی «از جهان معاویه تا جهاد امام حسین(ع)» با حضور اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، صبح امروز، 17 شهریورماه در این دانشگاه برگزار شد.
مسئولان فرهنگی حوادث تاریخی را برای جوانان واکاوی کنند/ تحلیل درست از واقعه عاشورا با نگاه عاقلانه به تاریخ اسلام
سیدمهدی سیدی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ در این نشست، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع)، گفت: نسل جوان امروز باید با نگاه عاقلانه و احترام، حوادث تاریخ اسلام را مطالعه کند تا بتواند تحلیل درست و منسجم از حوادث تاریخی خصوصاً قیام عاشورا داشته باشد.
مسئولان فرهنگی حوادث تاریخی را برای جوانان واکاوی کنند/ تحلیل درست از واقعه عاشورا با نگاه عاقلانه به تاریخ اسلام
وی بیان کرد: متأسفانه دشمن بر اساس همین عدم مطالعه تاریخ و ناآگاهی نسل جوان توانسته با ایجاد شبهات گوناگون بر افکار و رفتار ما به‌ویژه نسل جوان تأثیر بگذارد و لذا وظیفه مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها حرکت بر اساس تجزیه و تحلیل حوادث تاریخی(چه حوادث صدر اسلام و چه وقایع تاریخی انقلاب اسلامی ایران که امتداد حرکت اسلامی انبیا است) برای نسل جوان است.
سیدی در ادامه به بیان نکاتی درباره تاریخ صدر اسلام همچون جریان سقیفه، جریان غدیر، حکومت کوتاه امیرالمؤمنین علی(ع) و نیز خوارج نهروان و قیام عاشورا پرداخت.
سیداصغر خادم
انتهای پیام
captcha