مرز خسروی باز است/ مشکلات تا اربعین مرتفع می‌شود
کد خبر: 3841009
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

مرز خسروی باز است/ مشکلات تا اربعین مرتفع می‌شود

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از باز بودن مرز خسروی خبر داد و گفت: مشکلاتی که طی دو روز اخیر ایجاد شده به دلیل آغاز فعالیت این مرز بوده که به مرور مرتفع می‌شود.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به مسائل مطرح شده در خصوص بسته شدن مرز خسروی، گفت: مرز خسروی باز و تردد در آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این مرز سه روز است که باز شده و به دلیل آغاز فعالیت مشکلاتی در این مرز بروز کرده که به مرور و تا اربعین مرتفع خواهد شد.

محمدی‌فر با تأکید بر اینکه تمام امکانات لازم برای حضور زائران در این مرز از گیت‌های عبور گرفته تا خدمات رفاهی و بهداشتی و ... در طرف ایرانی مرز کاملاً فراهم است، گفت: طرف عراقی نیز در حال آماده کردن شرایط و امکانات لازم برای تردد در این مرز است.

لازم به ذکر است؛ مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصر شیرین به عنوان بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه، نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد، پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

طی سال‌های اخیر این مرز به دلیل نبود امنیت از سوی کشور عراق بسته شده بود و تردد از آن انجام نمی‌شد، اما با تلاش‌های صورت گرفته طی سه سال اخیر توسط مسئولان ایرانی روز جمعه 15 شهریورماه جاری، با حضور وزرای کشور ایران و عراق این مرز به صورت رسمی بازگشایی شد.  

انتهای پیام

captcha