ظلم‌ناپذیری؛ بزرگ‌ترین درس واقعه عاشورا
کد خبر: 3841312
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

ظلم‌ناپذیری؛ بزرگ‌ترین درس واقعه عاشورا

گروه معارف ــ امام جمعه فردیس گفت: تن به ظلم و ستم ندادن بزرگترین درسی است که باید از مکتب حسین(ع) آموخت.

ظلم‌ناپذیری؛ بزرگ‌ترین درس واقعه عاشوا

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: از مکتب عاشورای حسینی و نهضت مقدس امام حسین(ع) می‌توان درس‌های فراوانی گرفت که یکی از آنها که همواره مورد تاکید دین و پیشوایان آسمانی آن بوده است، رعایت حقوق دیگران و پرهیز از تعدی، تجاوز، ظلم و ستم است.
وی افزود: یزید، امام حسین(ع) را مخیر کرده بود که بین شمشیر یا ذلت و بیعت و کنار آمدن با طاغوت یکی را انتخاب کند و درس امام حسین(ع) هیهات منا الذله بود.
او بیان کرد: امام حسین(ع) با تعداد کم نفرات خود در مقابل سپاه چند هزار نفری دشمن ایستادند هر چند به شهادت رسیدند اما پیروز شدند، ما نیز نباید از دشمن هراسی داشته و در مقابل مستکبران با قدرت بایستیم که این همان ظلم‌ناپذیری است.
ایمانی ضمن بیان اینکه قیام سالار شهیدان در دشت کربلا راه آزادگی را به همه مردم نشان می‌دهد، افزود: امروز دشمن نیز می‌خواهد تا با تحت‌ فشار قرار دادن ایران به اهداف خود دست یابد در صورتی که نمی‌داند با روحیه مقاومت و عدم سازش ما در این نبرد شکست‌خورده است.
امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه در جامعه امروز نیز مردم و مسئولان باید واقعه عاشورا را سرلوحه امور خود قرار دهند، افزود: اگر این رویه تداوم یابد قطعاً ایران در تمام عرصه‌ها همچون سنوات گذشته موفق و پیروز خواهد بود.
انتهای پیام

captcha