یک زائر ایرانی در حادثه کربلا جان باخته است/ حادثه‌دیدگان بیمه نبودند
کد خبر: 3841498
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
رحمانی تأیید کرد:

یک زائر ایرانی در حادثه کربلا جان باخته است/ حادثه‌دیدگان بیمه نبودند

گروه جامعه ــ مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با تأیید خبر شهادت یک زائر ایرانی در حادثه دیروز کربلا، اظهار کرد: هم‌اکنون سه مجروح ایرانی نیز در بیمارستان کربلا بستری هستند که رو به بهبودند و احتمال فوت برای آن‌ها وجود ندارد.

یک زائر ایرانی در حادثه کربلا جان باخته است/ حادثه‌دیدگان بیمه نبودندصحبت‌الله رحمانی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با ایکنا با تأیید خبر شهادت یک زائر ایرانی در حادثه دیروز کربلا، اظهار کرد: هم‌اکنون سه مجروح ایرانی نیز در بیمارستان کربلا بستری هستند که رو به بهبودند و احتمال فوت برای آن‌ها وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حادثه‌دیدگان بیمه بوده‌اند؟ گفت: متأسفانه زائر متوفی و مجروحان ایرانی حادثه کربلا به علت حضور آزاد و خارج از قالب کاروان، بیمه نبوده‌اند.

رحمانی ادامه داد: در آستانه موسم اربعین هستیم، لذا از همه هموطنان درخواست می‌کنیم همان طور که بارها تذکر داده شده برای حضور در این رویداد عظیم، در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا بیمه شوند و خدای ناکرده خسارتی به آن‌ها وارد نشود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که چه تعداد زائر ایرانی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلای معلی حضور داشته‌اند؟ اظهار کرد: در قالب رسمی 100 کاروان 40 نفره در این ایام به کربلای معلی اعزام شدند اما قطعاً تعداد بسیار بیشتری از زائران ایرانی به شکل آزاد و در قالب غیرکاروان از مرزها به کربلا رفته‌اند که این آمار در اختیار نیروی انتظامی است.

انتهای پیام

captcha