برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3841536
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ــ دبیر انجمن‌های ادبی آذربایجان‌غربی از برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در استان خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تا ۱۵ مهرماه سال جاری است.

برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در آذربایجان‌غربی

محمد میلانی، دبیر انجمن‌های ادبی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، از برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در استان خبر داد و اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تا ۱۵ مهرماه سال جاری است.

وی در رابطه با اهداف کنگره افزود: تشویق شاعران جوان به خلق آثار نو و بدیع آیینی، نهادینه کردن پیام امام حسین(ع) در جامعه، ایجاد فضایی برای تعامل شعرای آیینی جوان استان‌های کشور با همدیگر و استفاده از ظرفیت شعرای ترک زبان در گسترش و تعمیق فرهنگ عاشورا از جمله اهداف اصلی این کنگره به‌شمار می‌رود.

میلانی با اشاره به موضوعات کنگره ملی شعر جوان عاشورایی ادامه داد: بخش اصلی کنگره در رابطه با عاشورا و پیام‌های واقعه کربلا و بخش ویژه نیز در رابطه با جوانان کربلا و توجه به مقام و نقش موثر جوانان در واقعه کربلا است.

وی با اشاره به اینکه سن شرکت‌کنندگان در کنگره نباید بیشتر از ۳۵ سال باشد، بیان کرد: اشعار باید دارای مضامین بدیع بوده و به زبان ترکی ارسال شوند و انتخاب قالب آثار ارسالی نیز آزاد است.

دبیر انجمن‌های ادبی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان فقط می‌توانند حداکثر ۴ اثر در هر موضوع به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و اختتامیه کنگره ۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه به آدرس آذربایجان‌غربی، ارومیه، بلوار ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا از طریق فضای مجازی به آدرس کانال تلگرامی @sherejavane_ashoorayi98 ارسال نمایند.
انتهای پیام

captcha