چهارمین کنگره ادبی سراسری عقیلة‌العرب در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3841701
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

چهارمین کنگره ادبی سراسری عقیلة‌العرب در ارومیه برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - دبیر انجمن‌های ادبی آذربایجان‌غربی از برگزاری چهارمین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب در ارومیه خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ و رسالت حضرت زینب(س) در میان قشر پرستار جامعه از جمله اهداف کنگره به‌شمار می‌رود.

چهارمین کنگره ادبی سراسری عقیلة‌العرب در ارومیه برگزار می‌شود

محمد میلانی، دبیر انجمن‌های ادبی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب در استان اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تا ۳ مهرماه سال جاری است.

وی ادامه داد: بخش اصلی کنگره شامل فضائل و مناقب حضرت زینب(س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب(س) به‌عنوان پرستار در قیام عاشورا، بصیرت شناسی حضرت زینب(س) در تثبیت قیام امام حسین(ع) و بخش ویژه نیز مدافعان حرم است.

میلانی در رابطه با اهداف کنگره افزود: نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در زنده‌داشتن قیام عاشورا، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت به‌ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آیینی و ترویج فرهنگ و رسالت حضرت زینب(س) در میان قشر پرستار جامعه از جمله اهداف کنگره به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است، تصریح کرد: زبان ارسالی باید ترکی آذری بوده و از هر شاعر حداکثر ۵ اثر پذیرفته می‌شود و استفاده از تمامی قالب‌های شعری آزاد است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را به نشانی آذربایجان‌غربی، ارومیه، بلوار ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا از طریق فضای مجازی به آدرس @aghilatolarab98 ارسال نمایند.
انتهای پیام

captcha