ثبت‌نام 7 هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح
کد خبر: 3842410
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

ثبت‌نام 7 هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام هفت هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح خبر داد و خاطرنشان کرد: زائران حتما از طریق سامانه سماح ثبت‌نام را انجام دهند و بدون ثبت‌نام اقدام به خروج از ایران نکنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان امروز،‌ 24 شهریورماه در نشست ستاد اربعین استانداری گیلان، با اشاره به حذف روادید کشور عراق برای زائران ایرانی اربعین حسینی، اظهار کرد:‌ نیاز به کنسولگری عراق نداریم و زائران گیلانی می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه از مرز مهران عبور کنند.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی از اول محرم بدون روادید به عراق اعزام می‌شوند، گفت:‌ کاروان‌های عتبات عالیات عراق نیز تا 24 مهر اعزام می‌شوند و نیاز به روادید ندارند.

مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام هفت هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ طی روزهای منتهی به اربعین حسینی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان افزایش می‌یابد لذا زائران حتما از طریق سامانه سماح ثبت‌نام را انجام دهند و بدون ثبت‌نام اقدام به خروج از ایران نکنند.

فعال با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی سامانه سماح ویژه اربعین حسینی از طریق صداوسیما، عنوان کرد: کارگزاران سامانه سماح در مرزهای ایلام و کرمانشاه نیز آماده ثبت‌نام زائران هستند و تنها مبلغ 22 هزار تومان بابت بیمه زائر پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام 24 هزار زائر گیلانی اربعین در سال گذشته، اضافه کرد‌: مبلغین حج و زیارت استان در موکب‌های آستارا و مهران حضور دارند و به سوالات زائران در حوزه‌های دینی پاسخ خواهند داد.

محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای گیلان نیز، از راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای در موکب آستارا خبر داد و تصریح کرد:‌ برد رسانه‌ای حضور زائران خارجی اربعین حسینی در ایران و حال و هوای معنوی آنان برای زیارت کربلا مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام یک تیم خبری به کربلا جهت پوشش زنده تصویری خدمات‌رسانی موکب‌های گیلان به زائران اربعین حسینی، یادآور شد:‌ همزمان با برپایی موکب‌ها در کربلا، این فعالیت‌ها به صورت زنده و روزانه پوشش داده خواهد شد تا مردم بتوانند نتیجه کمک‌های خود به موکب‌ها را ببینند.

انتهای پیام

captcha