پیام انقلاب اسلامی از رهگذر هنر به گوش جهانیان برسد
کد خبر: 3842657
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

پیام انقلاب اسلامی از رهگذر هنر به گوش جهانیان برسد

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از کاهش و افزایش سن ازدواج و اعتیاد می‌تواند از رهگذر سینما مطرح شود، گفت: یک فیلم می‌تواند کاری کند که هیچ سخنرانی قادر به بیان آن نیست و ما نتوانسته‌ایم پیام انقلاب را از رهگذر هنر به گوش جهانیان برسانیم و این از فقر سرمایه‌گذاری در حوزه هنر ناشی می‌شود و در این زمینه باید همت مضاعف داشته باشیم.

پیام انقلاب اسلامی از رهگذر هنر به گوش جهانیان برسد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، عصر امروز، ۲۵ شهریورماه، در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما، با اشاره به اینکه پس از گذشت چهل سال با تلاش هنرمندان، هنر سینما در استان ما متوقف نشده است، اظهار کرد: مردمی بودن و اجتماعی بودن هنرمندان نام آنان را ماندگار کرده و یکی دیگر از رموز ماندگاری هنرمندان این بوده که درد جامعه را به خوبی فهمیده و انعکاس داده‌اند.

وی در رابطه با استاندارد سینماهای استان افزود: درحال‌حاضر ۲۳ سینمای متروکه، فعال و نیمه‌فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۵ مورد فعال بوده که ۳ سینما در ارومیه، ۱ سینما در خوی و ۱ سینما نیز در تکاب فعال هستند.

خدایاری با اشاره به اینکه جمعیت استان قبل از انقلاب کمتر از ۲ میلیون نفر بود، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت استان بوده و نه تنها تعداد سینماها به تناسب جمعیت افزایش نیافته، بلکه تنزل نیز یافته است.

وی با بیان اینکه سینما به معنای فرهنگ، هنر و اعتقاد است، تصریح کرد: سینما هم حرکت‌های تبشیری و تبلیغی را انجام می‌دهد و هم حرکت‌های ضددینی را رهبری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: ما می‌توانیم مسجد، روحانیت، ارزش‌های اجتماعی و ملی را از رهگذر مکانیزم سینما صیانت کنیم، اما این مهم بستگی به حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.

وی بیان کرد: وسیع‌ترین هنر ما سینما بوده، اما در این حوزه سرمایه‌گذاری آنچنان صورت نگرفته است، مالکیت ۱۳ سینما در دست حوزه هنری، ۲ سینما در دست شهرداری و مابقی هلال احمر و بخش خصوصی است و باید در این رابطه همت کنند.

خدایاری با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از کاهش و افزایش سن ازدواج و اعتیاد می‌تواند از رهگذر سینما مطرح شود، گفت: یک فیلم می‌تواند کاری کند که هیچ سخنرانی قادر به بیان آن نیست و ما نتوانسته‌ایم پیام انقلاب را از رهگذر هنر به گوش جهانیان برسانیم و این از فقر سرمایه‌گذاری در حوزه هنر ناشی می‌شود و در این زمینه باید همت مضاعف داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha