آغاز به‌کار پویش نذر خون بانوان رهپویان زینب در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3842866
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

آغاز به‌کار پویش نذر خون بانوان رهپویان زینب در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج اهدای خون بین زنان، پویش نذر خون بانوان رهپویان زینب در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

آغاز به‌کار پویش نذر خون بانوان رهپویان زینب در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۶ شهریورماه، در دوره آموزشی نقش‌آفرینی بانوان در عرصه سلامت که با حضور بانوان شاغل در ادارات برگزار شد، اظهار کرد: پویش نذر خون بانوان رهپویان حضرت زینب(س) همزمان با ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان درصد کمی از اهداکنندگان را شامل می‌‌شوند و در این امر مشارکت کمرنگی دارند، افزود: بانوان به‌عنوان رکن اصلی خانواده و به‌عنوان کسانی که سالم‌ترین منابع خونی را دارند، می‌توانند ضمن مشارکت بیش از پیش در امر اهدای خون علاوه بر ترویج رفتارهای انسان‌دوستانه گام مهمی در افزایش مشارکت خانواده‌ها در این عمل خداپسندانه داشته باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به مزایای اهدا خون، گفت: بسیاری از بانوان در این خصوص اطلاعات لازم را ندارند که باید ضمن ارائه این اطلاعات و افزایش آگاهی خانواده‌ها در این خصوص در راستای فرهنگ‌سازی برای این سنت حسنه گام برداشت.

علیلو با بیان اینکه زنان کلیدی‌ترین گزینه در ترویج فرهنگ اهدای خون هستند، یادآور شد: بانوان در بسیاری از عرصه‌های انسان‌دوستانه پرچم‌دار هستند و می‌توانند با اهدا خون خود به بیماران، در ترویج و فرهنگ‌سازی قدم بزرگی بردارند.

وی اظهار کرد: باید دلایل بی‌میلی بانوان برای اهدای خون مطالعه و بررسی شود، چرا که هشدارها درخصوص کاهش مشارکت زنان در امر اهدا خون به اوج خود رسیده و زنان مشارکت کمی در این امر خداپسندانه دارند.
انتهای پیام

captcha