۶۹۲ دانش‌آموز آذربایجان‌غربی به چرخه آموزشی بازگشتند
کد خبر: 3843726
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
طی سال گذشته؛

۶۹۲ دانش‌آموز آذربایجان‌غربی به چرخه آموزشی بازگشتند

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طی سال تحصیلی گذشته ۲۱۰۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده بودند که از این تعداد ۶۹۲ دانش‌آموز به چرخه آموزشی بازگشتند.

۶۹۲ دانش‌آموز آذربایجان‌غربی به چرخه آموزشی بازگشتند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳۰ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با ماه محرم اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) نیز یک کار تربیتی در حوزه دین بود و قطعا اثرات این ایام در شروع سال تحصیلی یک سال خوب را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان سال ۹۸ را با شعار مهر و مهربانی آغاز خواهد کرد و در اول سال جاری اعلام کردیم که سیاست کلی آموزش و پرورش استان، آموزش و پرورش منسجم و برنامه‌محور بوده و برنامه‌ها را برمبنای سند تحول بنیادین پایه‌ریزی کرده‌ایم.

محمدی افزود: آموزش و پرورش در دو حوزه نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی به این دو حوزه عنایت ویژه داشته باشند که یکی فضا و تجهیزات بوده و دیگری نیز نیروی انسانی است.

وی یادآور شد: بخشی از کمبود نیروی انسانی از طریق نیروهای حق‌التدریس و شاغلین در استان جبران می‌شود که ۱۳۰ هزار ساعت در هفته کمبود داریم و ۱۹۷۵ نفر نیروی حق‌التدریس وجود دارد و امسال براساس مصوبه مجلس پرونده بخشی از نیروهای حق‌التدریس بررسی شده و فرآیند جذب به اتمام رسیده و از این طریق نیز ۱۶۰۰ نفر جذب خواهند شد و بالغ بر ۳۶۰۰ نفر از نیروهای حق‌التدریس و نهضتی جهت جبران کمبود نیروی انسانی جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۱ مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم برگزار نخواهد شد و تمامی ساماندهی‌ها در این راستا صورت گرفته و ساماندهی نیروی انسانی را از اول دی ماه سال ۹۷ آغاز کرده‌ایم و برای سال آینده نیز از اول آذر شروع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان در سراسر استان ۵۹۸ هزار نفر خواهد بود که این تعداد منهای دوره پیش‌دبستانی و بزرگسالان است.

محمدی بیان کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۲۱۰۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده بودند که از این تعداد ۶۹۲ دانش‌آموز به چرخه آموزشی بازگشتند.
انتهای پیام

captcha