شیرینی قرآن چشانده شود، کل راه را رفته‌ایم/ مسیری که بهتر از تحصیل در دانشگاه یافتم

شیرینی قرآن چشانده شود، کل راه را رفته‌ایم/ مسیری که بهتر از تحصیل در دانشگاه یافتم

گروه چهره‌ها ــ سمانه دشمیر، حافظ و مدرس قرآن، علاقه وافری به فراگیری مفاهیم و تفسیر قرآن دارد. او معتقد است که اگر شیرینی قرآن از سوی معلمان خوش‌ذوق و متخصص به کودکان چشانده شود، به هیچ اجباری برای یادگیری قرآن نیاز نیست و فرد این مسیر را تا انتها خواهد پیمود.
صبوری کلید آموزش به نابینایان است

صبوری کلید آموزش به نابینایان است

گروه چهره‌ها ــ قاری و مدرس روشندل کشورمان درباره مشکلات کار با نابینایان گفت: مربی که با این افراد کار می‌کند تنها باید صبور باشد و صبور. کارآموزانی هستند که دارای چند معلولیت جسمی، حرکتی و .... هستند و فقط باید صبر پیشه کرد و در این مسیر خسته نشد.
توانمندی‌ها و شوق به زندگی معلولان؛ مشوق سی‌ سال خدمتم/ آموزش قرآن؛ محور فعالیت‌ها

توانمندی‌ها و شوق به زندگی معلولان؛ مشوق سی‌ سال خدمتم/ آموزش قرآن؛ محور فعالیت‌ها

گروه چهره‌ها ــ مدیر مرکز توانبخشی خزانه تهران گفت: چیزی که فرصت دوباره به افراد نمی‌دهد، گذر عمر است. لذا باید از لحظه لحظه آن برای آموزش کودکان به ویژه کودکان کم‌توان و معلول برای آموزش مهارت‌ها استفاده کرد. آنان باید قوی‌تر از افراد سالم پای در جامعه بگذارند.
آرزوی دیداری که محقق نشد/ ورود به عرصه تخصصی قرائت پس از کنکور

آرزوی دیداری که محقق نشد/ ورود به عرصه تخصصی قرائت پس از کنکور

گروه چهره‌ها ــ دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی با بیان اینکه یکی از آرزوهایش دیدار با مقام معظم رهبری بود، گفت: فکر می‌کردم پس از کسب رتبه بین‌المللی متسابقان و داوران، حداقل در کنار دیدار عمومی جامعه قرآنی، دیدار شخصی با مقام معظم رهبری حاصل می‌شود، اما متأسفانه این امر میسر نشد.
محدودیت‌ها مانع فتح قله برترین حافظ قرآن نخواهد شد/ روزگاری که برنامه‌های رادیویی راهنما بود

محدودیت‌ها مانع فتح قله برترین حافظ قرآن نخواهد شد/ روزگاری که برنامه‌های رادیویی راهنما بود

گروه چهره‌ها ــ حافظ روشندل قرآن کریم حضور خود در عرصه امور قرآنی و علاقه به حفظ را مربوط به دورانی می‌داند که برنامه‌های رادیو قرآن بسیار مؤثر و راهنما بود. همچنین تأکید می‌کند تا در مسابقات بین‌المللی رتبه کسب نکند، از حضور در مسابقات عقب نمی‌نشیند.
او همچنان می‌درخشد/ معلم قرآنی که پیگیر وضعیت اندیشه‌ای و ایمانی است

او همچنان می‌درخشد/ معلم قرآنی که پیگیر وضعیت اندیشه‌ای و ایمانی است

گروه چهره‌ها ــ محمد قدیری بیان، بازنشسته آموزش و پرورش، با وجود 30 سال خدمت خالصانه و برپایی کلاس‌های فوق برنامه ویژه دانش‌آموزان، هنوز جلسه قرآنش را در مسجد شهابی با اولویت آموزش مفاهیم قرآن به نسل نوجوان و جوان ادامه می‌دهد.
حافظ روشندلی که با دست‌فروشی امرار معاش می‌کند

حافظ روشندلی که با دست‌فروشی امرار معاش می‌کند

گروه چهره‌ها ــ حکایت «احمد پارسا» داستانی از جنس عشق ا‌ست؛ از عشق به مسیری که تازه درهای آن برایش باز شده و انتهایی برای آن متصور نیست. او دوست داشت و دارد که برای یک بار هم که شده نگاه‌هایی را که حرف‌های بسیاری درون خود دارد با چشم‌هایش بشنود، اما می‌داند که چندان شدنی نیست. برای همین میل به موفقیت در مسیر تازه‌اش به حدی در او زیاد است که میل به دیدن به آن اندازه نیست.
بالگردهایی که بیرق امید را در چشم سیل‌زدگان برافراشت/ امدادرسانی سرگرد خلبانی که حافظ کل قرآن است

بالگردهایی که بیرق امید را در چشم سیل‌زدگان برافراشت/ امدادرسانی سرگرد خلبانی که حافظ کل قرآن است

گروه چهره‌ها ــ سرگرد خلبان مهرداد خلیلی از جمله خلبانان حافظ کل قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از روزهای آغازین بارندگی و وقوع سیلاب برای اعزام به مناطق سیل‌زده و امدادرسانی از طریق بالگردها از کرمانشاه به لرستان در حالت آماده‌باش بوده است.
نقش کلیدی خانواده در همنشینی نوجوان با قرآن/ یادگاری از یک تلاوت

نقش کلیدی خانواده در همنشینی نوجوان با قرآن/ یادگاری از یک تلاوت

گروه چهره‌ها ــ سعید حاجیان، حافظ و مدرس قرآن، مهم‌ترین انگیزه برای ورود به عرصه‌های مختلف قرآنی را همراهی و تشویق‌های والدینش بیان و تأکید کرد که استعدادیابی و در نهایت نخبه‌پروری می‌تواند به تربیت و پرورش قاریان و حافظان مسلط منجر شود.
تشویقی که موجب انگیزه برای ادامه راه شد/ حضور خانوادگی در جلسات قرآن اساتید

تشویقی که موجب انگیزه برای ادامه راه شد/ حضور خانوادگی در جلسات قرآن اساتید

گروه چهره‌ها ــ سرگرد حمیدرضا نصیری، از مهندسان کامپیوتر و حافظان کل قرآن است، وی در تشریح انگیزه خود برای استمرار حفظ قرآن به توجه اساتید جلسه قرآن به قرائت او و تشویق‌هایی در قالب اهدای نوار کاست تلاوت محمدصدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل اشاره کرد.
1