نمایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در خوی برگزار می‌شود
کد خبر: 1343558
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
به‌مناسبت اربعین حسینی؛

نمایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در خوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی از برگزاری نمایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)، دوم دی‌ماه به‌مناسبت فرارسیدن اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) در این شهرستان خبر داد.


رقیه رزمجو، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: به‌منظور بازخوانی متن خطبه حضرت زینب(س) در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به‌عنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه، نمایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) روز دوشنبه، دوم دی همزمان با اربعین حسینی توسط  بانوان بسیجی بسیجیان  سپاه خوی برگزار می‌شود.



وی افزود: در راستای حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی در سطح جامعه زنان و نیز با هدف بازخوانی مخاطبه حضرت زینب(س) برای پایداری قیام کربلا با ارائه الگوی رفتاری برای زنان مسلمان، همایش خطبه‌خوانی ام المصائب(س) همزمان با اربعین حسینی، در این شهرستان برگزار می‌شود.



رزمجو خاطرنشان کرد: خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)، امسال در 2 مکان مجزا به‌همت بسیجیان حوزه‌های کوثر و زینب کبری(س) به نمایش گذاشته می‌شود.



این مقام مسئول گفت: در نمایش اول که در شهرستان خوی به اجرا در می‌آید حوادث صحنه عاشورا و بازگشت اسرا، انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ایران به نمایش کشیده می‌شود.



مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی در پایان گفت: همایش مشابهی نیز در شهر فیرورق شهرستان خوی برگزار می‌شود که در این مراسم صحنه‌هایی از  وضعیت اسرا پس از کربلا و نقش زینب(س) در پیام‌رسانی به نمایش گذاشته می‌شود.

captcha