رعایت شرع اسلام، مهم‌تر از تمامی مسائل جامعه است
کد خبر: 1362116
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

رعایت شرع اسلام، مهم‌تر از تمامی مسائل جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی آذربایجان‌ غربی گفت: حریم خصوصی افراد در مجامع عمومی باید رعایت شود چون رعایت شرع اسلام اولی‌تر از تمامی مسائل در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، سرهنگ رحیم جهانبخش، رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی آذربجان غربی در نشست خبری پیش از ظهر امروز، دوم بهمن با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه پس از پایان ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری، مراسم‌ جشن و سرور آغاز می‌شوند، شهروندان باید برخی مسائل را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای مثال شهروندان باید عفت عمومی را در مراسم‌ جشن و عروسی خود رعایت کنند و در همین راستا مدیران تالارهای عروسی باید از اختلاط مردان و زنان جلوگیری کنند چون نه شرع مقدس اسلام و نه آیین‌نامه انتظامی چنین مسائلی را نمی‌پذیرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در برخی عروسی‌ها شاهد بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها هستیم که حتی شاید در جوامع غیرمسلمان نیز وجود نداشته باشد؛ بنابراین باید حریم خصوصی افراد در مجامع عمومی رعایت شود چون رعایت شرع اسلام اولی‌تر از تمامی مسائل در جامعه است.

جهانبخش با بیان اینکه یکی از وظایف مدیران جامعه نظارت و پیگیری است، افزود: برای مثال در برخی قهوه‌خانه‌ها مبانی ارزشی رعایت نمی‌شود؛ بنابراین پلیس در ابتدا با برخورد ارشادی و سپس برخورد قانونی با افراد متخلف روبرو می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: پلیس مخالف مراکزی مانند قهوه‌خانه‌ها نیست چون این مراکز را تهدیدی در جامعه نمی‌داند همانطور که در زمان‌های گذشته این مراکز مکانی برای انتقال فرهنگ و آشنایی با دیوان شعرا بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ توسط اصناف گفت: در قانون نظام صنفی باید از اسامی ایرانی در واحدهای صنفی استفاده شود چون استفاده از اسامی بیگانه ممنوع است؛ چراکه که برخی از این نام‌ها متعلق به گروه‌های منحرف و یا مغایر با عفت اسلامی است.

سرهنگ جهانبخش با تأکید بر اینکه تاریخ دین مبین اسلام و ایران دارای مناسبت‌های زیبایی است، تصریح کرد: برای مثال می‌توان روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را به روز محبت یا خانواده نامگذاری کرد تا رسانه‌های بیگانه روزهایی دیگر را در جامعه ایرانی و اسلامی رواج ندهند.

وی اظهار کرد: متأسفانه تأثیر مخرب ماهواره‌ها و رسانه‌های ضد دینی باعث شده که مناسبت‌های مذهبی و ارزشمند کشورمان به دست فراموشی سپرده شده و فرهنگ بیگانه جایگزین آن شود؛ بنابراین مراکز فرهنگی باید در این قسمت ورود یابند.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی آذربایجان‌ غربی تأکید کرد: به‌طور حتم با مغازه‌هایی که محصولات روز ولنتیاین را به فروش گذارند برخورد جدی صورت می‌گیرد چون برخی از این محصولات مغایر با فرهنگ عمومی و مغایر با ارزش‌های دینی و مذهبی ایران اسلامی است.

captcha