لزوم پرهیز از حاشیه‌پردازی در برگزاری همایش‌های عفاف و حجاب
کد خبر: 3162669
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
امام‌جمعه چالدران بیان کرد:

لزوم پرهیز از حاشیه‌پردازی در برگزاری همایش‌های عفاف و حجاب

گروه اجتماعی: در همایش‌های عفاف و حجاب نباید به حاشیه‌پردازی پرداخت و از اصل مسئله که پرداختن به صفات بسیار پسندیده حضرت زهرا(س) و معرفی ایشان به‌عنوان الگو و اسوه زنان عالم و در دین‌داری و عبودیت الهی الگو برای مردان جهان است، غفلت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده، امام‌جمعه چالدران در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به کج‌رفتاری غرب با مسئله حجاب و عفاف زن اشاره و بیان کرد: مسئله حفظ حریم زن و در کنار آن حفظ بنیان خانواده و ارزش‌های اخلاقی در بسیاری از کشورهای جهان رنگ باخته و این مسئله عامل سقوط انسان به سمت تباهی و گمراهی شده است.

یوسف‌زاده در ادامه امر تسهیل ازدواج جوانان، افزایش جمعیت و ترویج عفاف و حجاب در کشور را سه مسئله مهم عنوان کرد که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و قابل اجرا در کشور است.

وی تصریح کرد: بزرگترین تهدید کشور این است که دشمنان اسلام با به منجلاب کشیدن جوانان و آلوده کردن آن‌ها به انواع گناهان و فساد بخواهند نسل آینده کشور را از ارز‌ش‌های اسلامی و اخلاقی دور کرده و کشور را به سمت تباهی سوق دهند.

امام‌جمعه چالدران ضمن هشدار به دولت‌مردان، تأکید کرد: کشور ما به عنوان ام‌القرای اسلام در دنیا شناخته شده است و ما باید از همه توان خود در زمینه حل مشکلات جوانان به ویژه دعوت بانوان به رعایت حریم عفاف و پوشش اسلامی و فراهم سازی زمینه ازدواج همه جوانان، به کار بریم.

وی گفت: جنایت‌های آل سعود به حدی است که امام راحل(ره) می‌فرمودند که اگر ما از صدام هم بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت و اینکه این رژیم از نسل نامشروع آل ابی‌سفیان و ابولهب هستند، بنابراین توقع رفتار خردمندانه از این رژیم نابجا است.

یوسف‌زاده وظیفه خطیر امت مسلمان و همه انسان‌های آزاداندیش را کمک به مظلومان عالم به‌ویژه مردم یمن عنوان و اعلام کرد: امروز برای حمایت از مردم بی‌دفاع یمن در صحنه حاضر شده و با حمایت‌های مالی و معنوی خود از این مردم ستم‌دیده، نقش خود را به عنوان یک فرد مسلمان در مسیر کمک به حق ایفا می‌کنیم.

captcha