داوران مرحله نهایی جشنواره قرآن المصطفی(ص) اعلام شد/ معرفی نفرات برتر مرحله مقدماتی
کد خبر: 3470925
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

داوران مرحله نهایی جشنواره قرآن المصطفی(ص) اعلام شد/ معرفی نفرات برتر مرحله مقدماتی

گروه حوزه‌های علمیه: دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) ضمن معرفی نفرات برتر مرحله مقدماتی این جشنواره داوران مرحله نهایی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بنا بر این گزارش، 8 داور در بخش برادران، کار قضاوت این دوره از جشنواره را در رشته‌های بخش شفاهی بر عهده خواهند داشت.
در بخش تجوید آقایان موسوی بلده و ترکمن، در بخش وقف و ابتدا حجت‌الاسلام شهیدی، در بخش صوت آقای صدرزاده، در بخش لحن آقایان حنیفی و لطفی‌نیا و در بخش حسن حفظ حجج اسلام حاج ابوالقاسم و نصراللهی جهت امر داوری از سوی ستاد برگزاری جشنواره تعیین شدند، همچنین امر نظارت بر داوری بر عهده حجت‌الاسلام علی قاسمی خواهد بود.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) 12 و 13 بهمن ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی شهر قم برگزار می‌شود.

معرفی نفرات برتر

خبر دیگر حاکی است که اسامی برگزیدگان مرحله مقدماتی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در واحدهای داخل کشور، در رشته های حفظ کل قرآن کریم، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق اعلام شد.
بر اساس این گزارش، در رشته حفظ کل قرآن کریم، از بخش برادران، تا کنون آقایان سید محمد رضا حسینی از کشور افغانستان، ميرزام الدين ميرزانظر از تاجیکستان، سيد مجتبي رضوي اصيل از ایران، طيب صوصال محمد از چاد، محمد هادي ابراهيم از نیجریه، سید جعفر رضا نقوی از پاکستان و مخاص از اندونزی به مرحله بعد راه یافته اند.
در رشته قرائت تحقیق آقایان محمدعلي فروغي از افغانستان، سعيد رحيمي از ایران، انار محمد اف از آذربایجان، جواد أمين از سوریه، سید تاج الدین از کومور، عليرضا عادلي از پاکستان، احمد البدري از عراق، عبدالقادر قوت اف از تاجیکستان، محمد علی از تانزانیا و شکوراف الدار از روسیه موفق به حضور در مرحله بعدی شدند.
در رشته قرائت ترتیل نیز آقایان سيدثمرالدين صمداف از تاجیکستان، سيد محمد فروغي از افغانستان، محمد افضل ايماني از پاکستان، ورغون علي اُف از آذربایجان، حسين الدالوي از عربستان، حاشر زکريا موسي از تانزانیا، حسن اکبر فتح الله از اندونزی، عبدالقادر بلو از نیجریه، سيد سيال سامبي از کومور، علي حسين پناه از ایران، عبد العزيز از روندا، برکت علي حکيم از هند، حسيني فواپون از کامرون، ادريس سيسه از ساحل عاج، مهدي شريفي از عراق، مجتبي صالح از کنیا، سيکو بلم از بورکینافاسو انتخاب شدند.
همچنین در بخش خواهران، در رشته ترتیل، خانم ها سمانه سادات موسوي از افغانستان، نورمين سودينگ ماس از اندونزی، عشرت بتول احمدي اطهر از ایران، نرجس اخلاقی از پاکستان، زينب نقش از عراق، معصومه از هند، اسما سعید از تانزانیا و زینب حسین علی از استرالیا به مرحله بعد راه یافته اند.
در رشته حفظ 15 جزء، خانم ها عادله اکبری از افغانستان، هدي فاطمه نايانی از پاکستان، نفيسه فاضل زاده از عراق، مريم خالق پور از ایران و فيض النساء حکيم آوا از تاجیکستان در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
در رشته حفظ کل نیز خانم ها حکيمه ناصري از افغانستان، حنا محمود دايا از تانزانیا و اسراء کربلايي از عراق در مرحله نهایی حضور خواهند داشت.
گفتی است این رقابت ها در نمایندگی‌ها و مراکز المصطفی(ص) در خارج از کشور نیز در حال برگزاری است که پس از وصول نتایج و فیلم اجرای شرکت‌کنندگان کشورهای مختلف، هیئت داوران پس از بازبینی فیلم‌ها و تطبیق با نتایج واحدهای داخل نسبت به اعلام فهرست نهایی راه‌یافتگان به مرحله پایانی جشنواره اقدام خواهد نمود.

مرحله نهایی، روزهای 12 و 13 بهمن ماه در مجتمع امام خمینی(ره) جامعه المصطفی(ص) در شهر مقدس قم حضور برگزار خواهد شد.

captcha