همراهی قرآن و عترت در همایش بانوان قرآن‌پژوه نمود خوبی دارد
کد خبر: 3475203
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

همراهی قرآن و عترت در همایش بانوان قرآن‌پژوه نمود خوبی دارد

گروه چهره‌ها: یک بانوی فعال قرآنی اظهار کرد: اینکه محور همایش بانوان قرآن‌پژوه را به نام «قرآن و امام رضا(ع)» مزین کرده‌اند بسیار ارزشمند است و البته غیر از این هم نباید باشد چرا که اگر قرآن را در کنار اهل بیت(ع) نبینیم، اشکال دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اکرم غلامی، قاری، مدرس و داور مسابقات قرآن که در چهاردهمین همایش بین‌المللی تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل خواهد شد متولد 1356 در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است، وی که هم‌اکنون مدیر مؤسسه قرآنی اهل الکساء استان البرز است در کنار کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در مسابقات قرائت، حفظ، تواشیح و ابتهال، فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در امر تبلیغ و ترویج داشته و طی سال‌های اخیر نیز گام‌های مؤثری در جهت تربیت و تقویت گروه‌های تواشیح و همخوانی بانوان برداشته است.
وی که در سال 77 رتبه اول مسابقات قرآن بنیاد نهج‌البلاغه را به‌دست آورد و از طرف بنیاد نهج‌البلاغه به حج اعزام شد، فعالیت‌های قرآنی خود را به شکل گسترده از سال 74 آغاز کرده است و طی این سال‌ها نزدیک به 20 گروه تواشیح و همخوانی قرآن را در استان البرز آموزش داده است و همزمان در گروه تواشیح اهل الکساء استان البرز نیز حضور داشته و سرپرستی این گروه را عهده‌دار بوده است.
غلامی که ویترین کار قرآنی خود را تربیت و آماده‌سازی گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن در سطح استان البرز و در سطح کشوری می‌داند، می‌گوید: سال 91 بود که به درخواست سازمان اوقاف و امور خیریه یک گروه تواشیح ملی به منظور اجرای برنامه در همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی تشکیل دادم و در این گروه 18 نفره، برترین افراد از گروه‌های تواشیح کشور را گردهم آورده و به اجرای برنامه‌ای خوب در این همایش پرداختیم.
این قاری و داور مسابقات قرآن در کنار فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و فعالیت‌های قرآنی خود، از سال 90 مؤسسه اهل الکساء را در استان البرز راه‌اندازی کرد و در این مؤسسه در کنار آموزش‌های مقدماتی و تخصصی قرائت، حفظ، تدبر و تفسیر قرآن، کار آمادگی و هماهنگی گروه‌های تواشیح استان البرز را نیز دنبال کرد.
وی که از سال 1380 تاکنون به‌عنوان مدرس در دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی ـ کاربردی فعالیت دارد، می‌گوید: در دانشگاه آزاد استان البرز نیز درس آشنایی با قرآن و تفسیر قرآن و اخلاق را تدریس می‌کنم و هرچند که در دانشگاه‌های متعددی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علمی ـ کاربردی هم سابقه تدریس دارم اما بیشترین سابقه تدریسم در دانشگاه آزاد است.
غلامی با بیان اینکه تربیت بسیاری از قرآن آموزان استان و خارج از استان البرز در تمامی مقاطع سنی را نیز در کارنامه فعالیت قرآنی خود دارد، اظهار می‌کند: از سال 79 داوری در مسابقات قرآن استانی و کشوری را آغاز کردم و طی این سال‌ها نیز صوت و تجوید را داوری کرده‌ام؛ علاوه بر سابقه داوری در مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی، در خوزستان، علومیه، سمنان، گیلان، قم، تهران، کرمانشاه، یزد و... نیز داوری داشته‌ام و علاوه بر آن در برخی از استان‌ها نیز به تدریس صوت و لحن پرداخته‌ام.
وی که به‌عنوان نخبه قرآنی استان البرز نیز انتخاب شده است درباره سطح فعالیت قرآنی بانوان در کشور می‌گوید: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی شاهد حضور گسترده بانوان در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های قرآنی هستیم و روز به روز نیز بر موفقیت بانوان قرآنی افزوده می‌شود و بانوان در این سال‌ها حضور بیشتر و باشکوه‌تری در مجامع قرآنی کشور دارند.
این مدرس قرآن با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه عنوان می‌کند: با توجه به دید منفی که در دنیا نسبت به وضعیت بانوان جهان اسلام وجود دارد زمانی‌که برنامه‌هایی به منظور معرفی و تجلیل از بانوان فعال قرآنی برگزار می‌شود بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح جهان اسلام ایجاد می‌شود و همچنین فرصتی مهیا می‌شود تا بانوان قرآنی جهان اسلام برای تجلیل در ایران حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه می‌دهد: در قالب همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه است که بانوان جهان اسلام از نزدیک می‌بینند در ایران برخلاف تبلیغات سوء، بانوان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های قرآنی فعالیت دارند و در عین حال که مسلمان و محجبه هستند و اعتقادات دینی خود را حفظ کرده‌اند فعالیت‌های گسترده قرآنی در سطح جامعه نیز دارند.
غلامی که برگزاری همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه را فعالیتی خوب و مؤثر در جهت حمایت از بانوان قرآنی می‌داند، عنوان می‌کند: بانوانی که در این همایش تجلیل می‌شوند پس از این همایش وظیفه سنگین‌تری پیدا می‌کنند و ضمن اینکه انگیزه‌ای برای دیگر بانوان در سطح جامعه ایجاد می‌کنند در پیشگاه خدا و قرآن نیز مسئولیت بیشتری پیدا می‌کنند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند؛ بنده پس از این همایش در پیشگاه خدا و قرآن احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم و با اتکا به خدا وظیفه دارم که فعالیت‌های خود را بهتر و شایسته‌تر از گذشته دنبال کنم.
سرپرست گروه تواشیح اهل الکساء استان البرز با اشاره به «قرآن و امام رضا(ع)» که محور دوازدهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه است، می‌گوید: اینکه نام همایش را به نام قرآن و امام رضا(ع) مزین کرده‌اند بسیار ارزشمند است و البته غیر از این هم نباید باشد چراکه اگر قرآن را در کنار اهل بیت(ع) نبینیم، اشکال دارد.
وی با بیان اینکه ما شیعه هستیم و بدون شک در کنار فعالیت‌های قرآنی باید فعالیت‌هایی در حوزه اهل بیت(ع) را نیز قرار دهیم و حدیث ثقلین را جدی بگیریم، یادآور می‌شود: قرار گرفتن قرآن و اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر نمود خیلی خوبی خواهد داشت تا بانوان اهل تسنن انگیزه و رغبت بیشتری برای مطالعه داشته باشند.
وی ادامه می‌دهد: نام‌گذاری همایش امسال به نام امام رضا(ع) نیز بسیار ارزشمند است چراکه امام رضا(ع) صاحب کشور ما هستند و افتخاری بالاتر از این نیست که در کشوری که صاحب آن امام رضا(ع) است زندگی می‌کنیم و امیدواریم خداوند به حق امام رضا(ع) ما را اهل قرآن و اهل بیت(ع) قرار دهد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۴۷
0
0
بسيار باعث افتخار ماست كه شاگرد استاد غلامي هستيم و ان شاءالله بتوانيم حق شاگردي را اد كنيم.
captcha