دستگاهی به‌منظور ساماندهی فعالیت‌های قرآنی بانوان راه‌اندازی شود
کد خبر: 3475515
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه/ فرج‌پور خواستار شد:

دستگاهی به‌منظور ساماندهی فعالیت‌های قرآنی بانوان راه‌اندازی شود

گروه چهره‌ها: یک بانوی فعال قرآنی اظهار کرد: باید ارگانی فقط برای فعالیت‌های قرآنی بانوان تشکیل شود تا بتواند این فعالیت‌ها را به شکل سازمان‌یافته‌تر و منسجم‌تری برساند و فعالیت‌های قرآنی بانوان را زیر نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) معصومه فرج‌پور، قاری و مربی قرآن که در چهاردهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل خواهد شد متولد 1363 در خرم‌آباد و دارای مدرک دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه رازی است که از سال 81 قرائت قرآن را به صورت تخصصی آغاز کرده و رتبه اول مسابقات قرآن آموزش و پرورش استثنایی را در سال 82 به دست آورده است.
وی که از معلمان قرآن آموزش و پرورش بوده و در مدرسه تربیت 1 خرم‌آباد(آموزشگاه استثنایی خرم‌آباد) تدریس می‌کند برای چندین سال رتبه دوم و سوم جشنواره قرآن و عترت سازمان بهزیستی را در کارنامه فعالیت‌های قرآنی خود دارد و در سال 91 نیز در مسابقات قرآن فرهنگیان رتبه دوم را به دست آورد.
فرج‌پور که علاوه بر آموزش و پرورش در دانشگاه نیز تدریس می‌کند در کنار آموزش قرآن به دانش‌آموزان استثنائی، قرائت قرآن را در منزل تمرین می‌کند و با گوش سپردن به تلاوت قاریان ایرانی و مصری در جهت ارتقای تجوید و صوت و لحن خود تلاش می‌کند.
این قاری قرآن که در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد رتبه اول جشنواره فرهنگی ـ هنری سازمان بهزیستی در سال 81 در رشته تنوازی را به‌دست آورده و همچنین در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به‌عنوان شاگرد اول دانشگاه انتخاب شده است. همچنین، این بانوی قاری قرآن تاکنون سه مقاله علمی ـ پژوهشی از خود به چاپ رسانده و دو مقاله علمی ـ پژوهشی وی نیز اجازه چاپ گرفته است.
فرج‌پور با اشاره به چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه، عنوان می‌کند: یکی از دستاوردهایی که این همایش می‌تواند داشته باشد تشویق بانوان و دختران جوان و سوق دادن آنها به فعالیت در عرصه قرآن است؛ زمانی که برخی بانوان قرآنی در این همایش تقدیر می‌شوند دیگران نیز تشویق می‌شوند که فعالیت‌های مشابه این بانوان قرآنی داشته باشند تا بتوانند استعدادها و توانمندی‌های خود را نشان داده و به جامعه معرفی شوند.
وی با بیان اینکه در همایش بانوان قرآن‌پژوه زمینه تعامل بیشتر بانوان قرآنی با یکدیگر فراهم می‌شود و بانوان از نزدیک با هم آشنا می‌شوند، اظهار می‌کند: این همایش فرصتی فراهم می‌کند تا بانوان قرآنی از دیگر بانوان ایده بگیرند و بتوانند فعالیت‌های قرآنی خود را توسعه دهند.
فرج‌پور درباره سطح فعالیت‌های قرآنی بانوان در جامعه می‌گوید: فعالیت‌های قرآنی بانوان در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است و مؤسسات قرآنی زیادی با مدیریت بانوان در کشور فعالیت دارند و حتی بانوان قرآنی موفقیت‌های زیادی در عرصه پژوهش‌های قرآنی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد باید نهادی فقط برای فعالیت‌های قرآنی بانوان تشکیل شود تا بتواند این فعالیت‌ها را به شکل سازمان‌یافته‌تر و منسجم‌تری دربیاورد و فعالیت‌های قرآنی بانوان را زیرنظر بگیرد.  
وی با اشاره به محوریت چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه که «قرآن و امام رضا(ع)» است، عنوان می‌کند: برای تأثیرگذاری بیشتر این همایش، با توجه به اینکه قرآن و امام رضا(ع) محور اصلی آن است بهتر است یک دایرةالمعارف یا یک مجموعه‌ای آماده شود و به ارائه مستنداتی درباره ارتباط امام رضا(ع) با قرآن و احادیث موجود از ایشان با محوریت قرآن کریم بپردازد تا علاوه بر بانوان ایرانی، بانوان جهان اسلام که در این همایش حضور دارند نیز از این اطلاعات بهره‌مند شوند.
captcha