برگزاری کنگره هجده سال نوری در ایام فاطمیه
کد خبر: 3557352
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

برگزاری کنگره هجده سال نوری در ایام فاطمیه

مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت (ع) گفت: مراسم اختتامیه چهارمین کنگره شعر فاطمی با عنوان 18 سال نوری در ایام فاطمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایرنا نوشت: جواد حیدری اظهار کرد: چهارمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» با نگاهی امروزی به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) در ابعاد گوناگون عبادی، عرفانی، خانوادگی، سیاسی، علمی و نیز خطبه‌های آن حضرت برگزار می‌شود.
وی افزود: در فراخوانی که برای این جشنواره منتشر شده، از تمامی شاعران پیشکسوت و جوان در سراسر کشور دعوت شده تا با ارسال حداکثر پنج قطعه از آثار برتر خود در این کنگره شرکت کنند.
مدیرعامل موسسه قدیم الاحسان افزود: آثار کنگره در قالب های شعر کلاسیک، شعر نیمایی و سپید است و علاقه مندان تا اول بهمن می توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره از طریق نشانی الکترونیکی farakhan@eradat.ir یا مراجعه به سایت مجمع شاعران اهل بیت به نشانی eradat.ir و یا به صورت پستی به این مجمع ارسال کنند.
حیدری درباره بخش های این کنگره گفت: موضوع بخش اصلی این کنگره شامل شعر فاطمی(مدح، مرثیه، فضائل و مناقب حضرت زهرا سلام الله علیها) است و بخش ویژه نیز به شعر کودک و نوجوان با موضوع تربیت کودک و نوجوان با نگاهی به زندگانی و سیرۀ حضرت زهرا(س) و عفاف، حجاب و حیای فاطمی اختصاص دارد.
وی درباره علت نامگذاری این کنگره گفت: اولین کنگره شعر فاطمی در سال 92 با حضور شاعران منطقه 18 تهران که یک منطقه شاعرخیز است، آغاز شد و از طرف دیگر این نامگذاری با توجه به عمر شریف حضرت زهرا (س) صورت گرفت.
مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت(ع) با اشاره به حماسه آفرینی های رزمندگان دفاع مقدس گفت: منطقه 18 تهران به عنوان یک منطقه شهیدپرور معروف است که بسیاری از شهدای عملیات کربلای پنج از این منطقه بودند و از طرف دیگر با تقدیم 14 شهید مدافع حرم، آمار بیشترین شهدای مناطق تهران را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: پس از برگزاری اولین کنگره شعر فاطمی، فراخوان به سایر مناطق تهران نیز داده شد و در سال گذشته که سومین کنگره برگزار شد، کتابی شامل اشعار برگزیده کنگره به چاپ رسید و امسال این کنگره در سطح ملی برگزار می شود و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارمغان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۵:۴۲
0
0
سلام خسته نباشید.. یک سوال داشتم از حضورتون که نتایج به چه صورت اعلام میشه و از کجا پیگیری کنیم؟ تشکر.
captcha