حوزه‌های علمیه نیروی مورد نیاز برای حضور تبلیغی در مدارس را تامین کنند
کد خبر: 3566753
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

حوزه‌های علمیه نیروی مورد نیاز برای حضور تبلیغی در مدارس را تامین کنند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مابین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در استان ارتباط خوبی برقرار هست؛ افزود: حوزه های علمیه باید نیروی مورد نیاز برای حضور تبلیغی در مدارس را تامین کنند.

به گزارش خبرگزرای بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، صبح امروز ششم بهمن ماه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه مدیریت شایسته مدیر کل آموزش و پرورش استان و دوری از سیاسی کاری، چهره تربیتی آموزش و پرورش را بیش از پیش نمایان کرده است.

حجت الاسلام مجتبی ملکی  مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیداربا تقدیر از حمایتهای امام جمعه ارومیه از فعالیتهای فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: شرایط مرزی استان اذربایجان غربی همکاری تنگاتنگ آموزش و پرورش و حوزه های علیمه را می طلبد.

وی افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت دینی دانش آموزان می باشد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ملکی از تصویب ایجاد دفتر همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در صورت تایید و امضا ریاست محترم جمهور این مصوبه عملیاتی خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به توفیق طرح امین در مدارس، از ایجاد رشته تخصصی تبلیغ دانش آموزی در حوزه های علمیه خبر داد.

فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار با اذعان به حمایتهای امام جمعه ارومیه از طریق تبیین مسائل مرتبط با آموزش و پرورش در خطبه های نماز جمعه، گفت: آموزش و پرورش برای همکاری با حوزه های علمیه استان آمادگی کامل دارد.

سیدمصطفوی از همکاری 52 روحانی در قالب طرح امین با آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش استان برای افزایش تعداد مدارس امین هیچ محدودیتی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: تعداد 620 نفر روحانی نیز به عنوان امام جماعت در مدارس استان حضور می یابند.
captcha