برگزاری کارگاه‌های موضوع‌یابی سلامت در قرآن/ ایجاد بانک جامع مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت
کد خبر: 3573813
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
بحرالعلوم خبر داد:

برگزاری کارگاه‌های موضوع‌یابی سلامت در قرآن/ ایجاد بانک جامع مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت

گروه سلامت: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در تشریح برنامه‌های این مرکز برای سال 96 از ایجاد بانک جامع مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت و برگزاری کارگاه‌های موضوع یابی سلامت در قرآن کریم خبر داد.

محمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح برنامه‌های جامع این مرکز در سال 96 پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این مرکز برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق مطالعات میان رشته‌ای قرآن و طب با همکاری دفتر طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت است.

بحرالعلوم بیان کرد: برای این منظور در حال انجام مذاکرات با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم، پیش‌بینی اولیه ما این است که در صورت موافقت دانشگاه‌ها بتوانیم هر ماه حداقل یک کارگاه روش تحقیق میان رشته‌ای قرآن و طب را برگزار کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما حمایت از همایش‌های قرآن و سلامتی است که در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، ما از سال گذشته شاهد برگزاری دو همایش ملی قرآن و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و بیمارستان میلاد با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی بودیم که وزارت بهداشت نیز به صورت کامل از این همایش‌ها حمایت کرد، ما این برنامه را در سال 96 نیز ادامه می‌دهیم.

بحرالعلوم با اشاره به برگزاری کارگاه روش موضوع یابی سلامت در قرآن کریم عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری کارگاه‌های موضوع یابی سلامت در قرآن کریم است که امسال به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران آن را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به ارزیابی نتایج این کارگاه مشغول بوده تا چنانچه نتیجه مثبتی از آن حاصل آید این کارگاه‌ را به دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر نیز تسری دهیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه را ایجاد بانک جامع پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت دانست و اعلام کرد: این کار یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال 96 است که کار نسبتا حجیمی بوده و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

captcha