محمدمهدی اصفهانی چهره‌ برجسته قرآن و سلامت و معلم نمونه اخلاق بود
کد خبر: 3589423
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

محمدمهدی اصفهانی چهره‌ برجسته قرآن و سلامت و معلم نمونه اخلاق بود

گروه سلامت: رئیس کمیته قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی، محمدمهدی اصفهانی، رییس فقید «مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و سلامت» دانشگاه علوم پزشکی تهران را معلم نمونه اخلاق و استاد قرآن و طب خواند.

ناصر سیم‌فروش، رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابعاد شخصیتی این پژوهشگر فقید قرآن و طب را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: آشنایی من با دکتر اصفهانی، به جلساتی که بیست تا بیست و پنج سال پیش در وزارت بهداشت برگزار می شد باز می‌گردد و از همان ابتدا تحت تاثیر سجایای اخلاقی ایشان قرار گرفتم؛ زمانی که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی نیز مسئولیت داشتم با ایشان تماس داشتم و در ارتباط بودم.

سیم فروش بیان کرد: جامعه پزشکی ایشان را به عنوان استاد نمونه اخلاق و از بنیانگذاران طب سنتی می‌شناسند؛ دکتر اصفهانی، طب پیشگیری را در طب سنتی مطرح کرد و معتقد بود طب سنتی بر اساس تجویز دارو به بیمار بنا نشده است؛ بلکه بر اساس تغذیه مناسب، روش‌های پیشگیری مناسب و حفظ تندرستی تنظیم شده است؛ طب سنتی ما بر خلاف آنچه که هر دکانی باز شده و مواد مختلفی را به عنوان درمان به بیمار توصیه می‌کند، بر مبنای مواد لازم و حفظ الصحه برای پیشگیری، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم پزشکی برجسته در زمینه اخلاق پزشکی معرفی کنیم، قطعا دکتر اصفهانی یکی از چهره‌های شاخص این حوزه هستند.

سیم‌فروش یادآور شد: یکی از افتخاراتی که داشته‌ام دعوت دکتر اصفهانی از من برای همکاری در گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی است.

افزود: تقریبا ماهی یک یا چند بار صبح‌های دوشنبه در خدمت ایشان بودیم و از رهنمودهایشان در زمینه نشر قرآن در جامعه پزشکی استفاده می‌کردیم؛ ایشان علی‌رغم ضعف جسمانی سخنرانی‌های بسیار آموزنده مبتنی بر آموزه‌های قرآن در مورد حفظ تندرستی و ارتقاء سلامت در همایش‌های قرآنی مختلف ایراد و حاضرین را بهره‌مند می‌کردند.

وی عنوان کرد: آخرین سخنرانی دکتر اصفهانی نیز در همایشی بود که چندی پیش در بیمارستان میلاد برگزار شد و ایشان علی‌رغم ضعف و بیماری در این همایش حاضر شدند و سخنرانیشان را با انرژی انجام دادند و به بیان مواردی در باب استفاده از آیات قرآن و روایات ائمه(ع) در ارتقاء سلامت پرداختند.

رییس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی، با بیان اینکه، فعالیت‌های اصفهانی در زمینه طب سنتی از جمله پژوهش‌های فراوان، بنیانگذاری دانشکده طب سنتی و تربیت دانشجو در این خصوص از وی چهره‌ای برجسته در طب سنتی ساخته است، عنوان کرد: بدون شک ایشان معلم نمونه اخلاق بود که از ایمان بسیار قوی و تسلط بالا به آموزه‌های قرآن و سیره اهل بیت(ع) برخوردار بود و اگر بخواهیم پزشکی برجسته در زمینه اخلاق پزشکی معرفی کنیم، قطعا دکتر اصفهانی یکی از چهره‌های شاخص این حوزه هستند.

captcha