لزوم توجه به مسائل شرعی در ورزشگاه‌ها
کد خبر: 3623867
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

لزوم توجه به مسائل شرعی در ورزشگاه‌ها

گروه اجتماعی: خطیب جمعه ارومیه با ابراز نارضایتی از محیط ورزشگاه های آذربایجان غربی، گفت: نظارت و توجه به محیط ورزشگاه های استان، توسط مسئولان تربیت بدنی، باید با همت بیشتری پی گیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، امروز  6 مرداد ماه در خطبه های این هفته اظهار کرد: خانواده ها، به عدم رعایت مسائل دینی در ورزشگاه ها گلایه داشته و از حضور فرزندانشان در محیط هایی که توجه به کیفیت روابط محرم و نامحرم اهمیت داده نشود نگران هستند.

وی ادامه داد: مسئولان تربیت بدنی آذربایجان غربی، باید با توجه به محیط هایی که برای سلامت بدنی ایجاد شده اند، مانع از معصیت و گناه در این محیط ها شوند.

وی با اشاره به مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران فلسطینی در اطراف مسجد‌الاقصی، بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی، با بستن درهای مسجد‌الاقصی، و ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی باعت زخمی شدن شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی شده است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به بیانات رهبری، افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، وظیفه همگانی مردم جهان، بالاخص مردم ایران ایران بوده و موضوعی نیست که در آن بی توجه بود.

وی به سالروز اولین نماز جمعه ایران در پنجم مرداد 58 توسط آیت‌الله سید محمود علائی طالقانی اشاره و تاکید کرد: نماز جمعه، محل اقتدار و قدرت نمایی مسلمانان بوده و پرداختن به مسائل عبادی و سیاسی کشور در خطبه های نماز، از وظایف خطیب نماز جمعه می باشد.

خطیب جمعه ارومیه عنوان کرد:در زمان ائمه اطهار (ع) خواندن نماز جمعه واجب بود و حتی زندانیان را برای اقامه نماز، به صورت تحت الحفظ به مکان برگزاری نماز جمعه می آوردند.

وی تصریح کرد: از پیامبر اکرام (ص) نقل شده که نماز روز جمعه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هرکس به نماز جمعه برود، پروردگار متعال، سختی روزه قیامت را بر او آسان می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: چشم پوشی عیوب یکدیگر، موجب پرورش صفات پسندیده در افراد، و در نتیجه تاثیر مثبت در برخورد افراد جامعه با یکدیگر خواهد شد.

 

captcha