جهاد دانشگاهی اهداف انقلاب اسلامی را در دانشگاه‌ها تبیین کند
کد خبر: 3627906
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
رئیس حوزه‌های علمیه همدان با حضور در خبرگزای ایکنا مطرح کرد؛

جهاد دانشگاهی اهداف انقلاب اسلامی را در دانشگاه‌ها تبیین کند

گروه اجتماعی: رئیس حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: راه شهدا باید ادامه پیدا کند و جهاد دانشگاهی اهداف انقلاب اسلامی را در دانشگاه‌ها تبیین کند که خوشبختانه این نهاد پا در جای پای شهدا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، آیت‌الله موسوی اصفهانی رئیس حوزه‌های علمیه استان همدان به مناسبت 16 مردادماه، همزمان با سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی با حضور در دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه جهاد دانشگاهی تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها است و پیشنهاد می‌کنم هماهنگونه که این نهاد تاکنون به خوبی انقلاب اسلامی را یاری کرده است، از این امر مهم غافل نشود.
وی ادامه داد: راه شهدا باید ادامه پیدا کند و جهاد دانشگاهی در این امر پیشرو باشد که خوشبختانه جهاد دانشگاهی پا در جای پای شهدا گذاشته است و در این راه نباید توقف داشته باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه نباید این تصور در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد که انقلاب اسلامی مانند کودتایی است که حکومتی رفته و حکومت دیگر جای آن آمده است، گفت:  نباید مشکلاتی اعم از بیکاری، اقتصادی، تأخیر افتادن در سن ازدواج جوانان که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، به پای انقلاب اسلامی نوشته شود.
وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید بدانند که مقام معظم رهبری با حقوق نجومی مخالف است، ادامه داد: دانشگاهیان باید بدانند که امنیتی که در ایران اسلامی وجود دارد را مرهون خون شهدا و رزمندگان اسلام هستیم و این موضوع نباید در دانشگاه‌ها کمرنگ شود.
وی عنوان کرد: باید دانست به دست آمدن استقلال و آزادی امر آسانی نیست و  اگر جوانان به اهمیت انقلاب اسلامی واقف باشند، نباید مشکلاتی که در امور حکومتی پیش آمده باعث ناامیدی آنها از انقلاب اسلامی شود.
وی تأکید کرد:  قریب به 38 سال است که آمریکا همه توانایی خود را علیه این نظام به کار گرفته‌است و درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و این موضوع برای نسل جوان به ویژه قشر تحصیل‌کرد‌ه دانشگاهی توضیح داده شود و نهاد انقلابی چون جهاد دانشگاهی از مسئولیت تبیین این خطیر نباید غافل شود.
آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه استکبار موفق شد در بیشتر کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کند اما درباره ایران اسلامی ناکام مانده، خاطرنشان کرد: این امر را مرهون نیروهای انقلابی هستیم لذا باید تبیین شود که اگر قدرتمان حفظ نشود امنیت ما در خطر قرار می‌گیرد حتی دانشگاهیان هم نمی‌توانند در دانشگاه با امنیت کامل به تحصیل و پژوهش بپردازند.
وی در ادامه حضور حداکثری مردم در انتخابات را  نشان‌دهنده این امر  عنوان کرد که مردم به این نتیجه رسیده‌اند که استقلال داشته باشند و خود تعیین‌کننده سرنوشت کشورشان باشند و گفت: مسئله مهمی که قشر دانشگاهیان باید بدانند موضوع همراهی کردن ما با عراق و سوریه است که باید به خوبی بر این امر واقف باشند که که اگر در سوریه مبارزه نکنیم جنگ به داخل ایران اسلامی کشیده می‌شود چراکه هدف اصلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت خود جهت تبیین این موضوعات استفاده کنند که خوشبختانه تاکنون موفق عمل کرده است.
وی در پایان با تأکید بر فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایکنا، اذعان کرد: خداوند خود در قرآن کریم فرموده است که قرآن را مایه شفا و رحمت نازل کردیم لذا درمان همه دردهای اعتقادی، اخلاقی و احکامی در قرآن است و قرآن کریم صد در صد شفا است.
وی افزود: انسان برای سعادت باید به قرآن کریم پناه ببرد و تلاش وافر در حوزه فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها دارای اهمیت بالایی است، به گونه‌ای که اگر دانشگاهیان با قرآن کریم انس پیدا کنند می‌توانند بهترین رکن و یاور انقلاب اسلامی باشند.
 

captcha