اشرافی‌گرایی در مسئولان، الگودهی غلط به جامعه است
کد خبر: 3634267
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

اشرافی‌گرایی در مسئولان، الگودهی غلط به جامعه است

گروه اجتماعی: خطیب جمعه ارومیه گفت: رئیس جمهور نباید اشراف گرا باشد و اشراف گرایی در مسئولان، الگو دهی غلط به جامعه ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز سوم شهریور، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و شهید باهنر ساده زیست بودند و دارای خصوصیات بسیاری بودند که یکی از این خصوصیات، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ، جمهوری اسلامی ایران در دوره خدمت خود نباید اشرافیت و تجمل گرایی داشته باشد، زیرا تجمل گرایی مسئولان  یک الگو و فرهنگ نادرست را به جامعه ایران تزریق می کند.

وی تصریح کرد: صله ارحام و ساده زیستی از خصوصیات و سیره بارز ائمه اطهار (ع) بوده و برای برقراری یک جامعه اسلامی سالم، مسئولان و مردم ملزم به پیروی از سیره معصومین (ع)هستند.

حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد: محبوب ترین افراد در نزد پروردگار کسی است که خدمت به ملت در پیش گرفته و مسئولان، باید خدمتگزاری  به مردم را یک فرصت مناسب برای جمع کردن توشه برای آخرت خود بدانند.

وی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، اشرافیت طلبی و تجمل گرایی برای مردم ایران مکروه بوده، و برای  مسئولان اجرایی کشور حرام است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور و مسئولان در جمهوری اسلامی ایران، باید از تن آسایی دوره کرده و همواره باید مراقب تحرک دشمنان بوده و خود را در میدان جنگ علیه دشمنان نظام و انقلاب بدانند.

خطیب جمعه ارومیه با اشاره اقدامات رهبر انقلاب در قبال دشمنان، یادآور شد: حضور مقام معظم رهبری با چفیه در سخنرانی ها، یک پیام به مسئولان بوده و به معنی آمادگی همیشگی برای مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: چهارم شهریور ماه، مصادف با شهادت مهدی عراقی، از تشکیل دهندگان حزب موتلفه اسلامی و از فدائیان اسلامی است که اقدام به ترور قربانعلی منصور کرده بود.

وی ادامه داد: شهید مهدی عراقی ، بعد از تحمل 12 سال زندان در دوران طاغوت، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آزاد شد و به فعالیت در بازار مشغول شده و همواره مسائل سیاسی را دنبال می کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری هفته اصناف به مناسبت شهادت مهدی عراقی، افزود: بازار باید محل تدوین و اثبات مسائل انقلابی در ایران باشد و جامعه به یک بازار انقلابی نیازمند است.

وی تصریح کرد: بازار باید رابطه اش را با حوزه های علمیه مستحکم تر کرده و پشتیبان حوزه های علمیه باشد، همانگونه که در ایام انقلاب بازار و اصناف و حوزه های علمیه پشتیبان یکدیگر بودند.

وی با اشاره به مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان غربی و انتخاب شهردار ارومیه، تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهردارهای شهرستان های آذربایجان غربی باید خدمت گزار مردم باشند و به منظور رفع مشکلات استان و مردم قدم بردارند.

خطیب جمعه ارومیه با یادآوری آغاز ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: ذی‌الحجه، یک ماه با عظمت بوده و عبادت، شب زنده داری روزه گرفتن در 10 روز نخست آن بسیار توصیه شده او ثواب دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

captcha