بازدید از طرح‌های زیرساختی؛ مهم‌ترین هدف سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد به ماکو
کد خبر: 3646254
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

بازدید از طرح‌های زیرساختی؛ مهم‌ترین هدف سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد به ماکو

گروه اجتماعی: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور امروز سوم مهرماه به‌منظور بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی وارد منطقه آزاد ماکو شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از ایرنا، بازدید از روند احداث پایانه اصلی فرودگاه و نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو، پژوهش سرای دانش آموزی، شهرک صنعتی، گمرک مرز بازرگان، طرح نوبت دهی به وسایل نقلیه عبوری از مرز و پایانه صادراتی و همچنین کلنگ زنی بخش انبار فرودگاهی از برنامه های سفر یکروزه دبیر شورای عالی مناطق آزاد به ماکو است.

بانک همچنین در این سفر از طرح های پایانه لجستیک در بازرگان و شهرک صنایع سبک بازدید می کند و کلنگ احداث کمربندی ماکو ـ بازرگان را بر زمین می زند.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو وسیع ترین منطقه در بین مناطق آزاد و بزرگترین گمرک زمینی کشور را داراست و کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حاشیه دریای سیاه مقاصد و مبادی صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.

قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای اروپایی، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای حاشیه دریای سیاه و وجود فرودگاه بین المللی از جمله مزایای منطقه آزاد ماکو است.
captcha