شاه کلید پیروزی کشور پیروی از ولایت و رهبری بوده است
کد خبر: 3663520
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
حجت الاسلام قریشی:

شاه کلید پیروزی کشور پیروی از ولایت و رهبری بوده است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شاه کلید پیروزی کشور پیروی از رهبر بوده و وظیفه مردم شناخت و اطاعت از ولایت و رهبری بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 23 آبان حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در ششمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به زبان ترکی و آذری، اظهار کرد: اساس و محور اصلی کشور بر پایه ولایت و رهبری بوده و باید موقعیت مسله ی رهبری در جامعه  تشریح و تبعیت شود.

وی افزود: مسئله ی ولایت، رهبری و امامت نه تنها در دین ما بلکه در تمامی ادیان الهی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با نقل روایت از پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت مسله ی رهبری در جامعه بیان کرد: در جامعه ای که رهبر عادل بوده هرچند مردمان آن جامعه در زندگی شخصی خو قصور و گناه داشته باشند با پیروی از امام و رهبر عادل گناهانشان بخشوده خواهد شد.

 وی ادامه داد: در جامعه که رهبر آن ظالم بوده هرچند مردمانش در زندگی شخصی خود متقی باشند با تبعیت از رهبر ظالم  دچار عذاب می شوند.

حجت الاسلام قریشی عنوان کرد: مردم زمانی به پیروزی میرسند که در رأس جامعه رهبر عادل بوده که مسیر جامعه و نظام را به راه راست هدایت کند و اگر در رأس جامعه رهبر ظالم باشد چون مسیر جامعه باطل بوده مردم آن جامعه به ساحل نجات نخواهند رسید.

وی تصریح کرد: اگر ملت از ولی امر و امام عادل اطاعت نکند هرچند امام عادل معصوم بوده جامعه، ولایت و رهبری به پیروزی نخواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تاکید کرد: همه آحاد مردم با شناخت و تبعیت از امام جماعت و ایستادن در پشت ولایت و رهبری به وظیفه خود عمل کرده زیرا اگر جمع کثیر وظیفه خود را نداند ولایت و رهبری با شکست مواجه شده و در آخر جامعه به ساحل نجات نمی رسد. 
captcha