چاپ سخنرانی‌های «محسن رضایی» در انتظار مجوز
کد خبر: 3734754
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

چاپ سخنرانی‌های «محسن رضایی» در انتظار مجوز

گروه ادب ــ جلد نخست مجموعه ده جلدی «جنگ به روایت فرماندهان» که جلد نخست آن به سخنرانی‌های محسن رضایی درباره دفاع مقدس اختصاص دارد، آماده‌سازی و برای کسب مجوز به وی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سه جلد از مجموعه 10 جلدی درباره اسناد جنگ آماده شده که دو جلد آن در دست ویرایش و صفحه‌آرایی است. این اثر به منظور کسب اطلاعات نظر فرماندهان جنگ از سوی نویسنده اثر،‌ محمود نجیمی به آنان ارائه شده است که پس از مطالعه کتاب،‌ نظر خود را ارائه کنند و اگر موافقت کردند،‌ اثر مورد نظر را به چاپ برسانند.

سوالات کلیدی برای نسل‌های آینده کشورمان درباره دفاع مقدس در این اثر پاسخ داده شده است. نوار سخنرانی این فرماندهان را پیاده‌سازی و با استفاده از اسناد محرمانه و بهترین عکس‌های آن زمان گویاسازی کردم. هر یک از این آثار که با عنوان «جنگ به روایت فرماندهان» منتشر می‌شود، به یکی از فرماندهان اختصاص دارد که جلد نخست مربوط به سخنان محسن رضایی است.

این آثار، کتاب‌های علمی و تاریخی بوده و مستند جنگ به شمار می‌آیند. نویسنده این مجموعه،‌ در این اثر سخنرانی فرماندهان جنگ را منعکس کرده است که شامل سخنان محسن رضایی به عنوان شخص اول در فرماندهی جنگ و غلامعلی رشید،‌ مسئول عملیات کل سپاه است و سخنان فرماندهان دیگر همچون حسین علائی نیز در ادامه می‌‌آید تا در 10 جلد کامل شود.

این اثر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند از آنچه در جنگ روی داده است اطلاع پیدا کنند. سخنان فرماندهان درجه اول جنگ در قالب اسناد به چاپ رسیده است.

نویسنده در این اثر به این دلیل که جنگ آن گونه که رسانه‌ها مطرح می‌کنند و برخی افراد می‌گویند نبوده است،‌ به ارائه اسناد پرداخته است و سخنرانی افراد و صحبت‌های فرماندهان در دانشکده‌های نظامی که برای تربیت افسران ارشد انجام می‌شد عرضه شده است.

همچنین نجیمی از این موضوع یاد کرده است که اسناد سرّی و محرمانه جنگ در این اثر به صورت پیوست ارائه شده‌اند که این اقدام برای نخستین بار انجام می‌شود و وی منتظر ارائه مجوز از سوی فرماندهانی است که سخنرانی آنان در این کتاب به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha