لزوم استفاده از اشعار انقلابی در مداحی عزاداری اباعبدالله‌حسین(ع)
کد خبر: 3746744
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

لزوم استفاده از اشعار انقلابی در مداحی عزاداری اباعبدالله‌حسین(ع)

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم استفاده از اشعار انقلابی در مداحی عزاداری اباعبدالله‌حسین(ع) تاکید کرد و گفت: مداحان نباید باعث تفرقه و جدایی در عالم اسلام نشوند.

لزوم استفاده از اشعار انقلابی در مداحی عزاداری اباعبدالله‌حسین(ع)

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه باتاکید بر اینکه تمام مسلمانان باید تقوای الهی پیشه کنند، بیان کرد: پرهیز از محرمات الهی، تنها راه سعادت دنیا و نجات از عذاب آخرت است.

وی بااشاره به ایام محرم و عزای اباعبدالله‌حسین(ع) ادامه داد: قیام و نهضت امام حسین(ع) در زاویه‌های مختلف برای ما عبرت بوده و با عبرت گرفتن از آن می‌توان به سعادت دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی باتاکید بر مساله ولایت‌مداری و عشق اصحاب اباعبدالله‌حسین(ع) به ایشان، خاطرنشان کرد: اصحاب امام‌حسین(ع) کسانی بودند که دیندار و ولایت‌مدار بوده و ایشان را با تمام ذرات وجود خود می‌شناختند و در واقع از سوی خداوند انتخاب شده‌بودند.

وی تصریح کرد: شیعه باید نسبت به امامان خود همانند یاران امام‌حسین(ع) باشد و شیعه از زمان امام‌علی(ع) عاشق اهل بیت بوده و امروز نیز شیعیان پس از گذشت 14 قرن همچنان در عزاداری‌های ماه محرم عشق و علاقه خود را نسبت به اهل بیت نشان می‌دهند و ما باید این روحیه را حفظ نموده و به نسل‌های آینده نیز انتقال دهیم.

امام جمعه ارومیه افزود: نظم و نظام در هیات‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری به خوبی رعایت می‌شود و انتظار است در ادامه عزاداری اباعبدالله‌حسین(ع) نیز رعایت شود چرا که عزاداری مستحب است و باید در ساعات معمول انجام شود و اگر در ساعاتی که برای مردم آزار و اذیت ایجاد کند برگزار شود، حرام خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: در تمامی هیات‌های عزاداری باید مبلغین و روحانیون حضور داشته‌باشند و معرفت اصحاب امام‌حسین(ع) را برای همگان تبیین کنند، چرا که بدون اطلاع از این موارد عزاداری سودی ندارد.

وی باتاکید بر اینکه باید از اشعار انقلابی در مداحی‌ها استفاده شود، اظهار کرد: مداحان نباید باعث تفرقه و جدایی در عالم اسلام نشوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: امام‌حسین(ع) به خاطر امربه معروف و نهی‌از منکر قیام کرد که از واجبات دین بوده و امام‌حسین(ع) فرموده‌اند که من به خاطر قدرت‌طلبی و ایجاد فساد، قیام نکردم و قصدم این است که در جامعه و امت‌اسلامی اصلاحات ایجاد کنم.

وی بااشاره به اینکه امربه معروف و نهی‌از منکر بر همگان واجب است، افزود: این فریضه الهی در راس بر مسئولین امر که قدرت در دست آنان است، واجب می‌باشد و کمترین امربه معروف و نهی‌از منکر به صورت لسانی بوده و هیچ‌کس در این مورد استثنا ندارد و همه مسئول هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: روایات بسیاری درخصوص ترک امربه معروف و نهی‌از منکر وجود دارد که امام‌باقر(ع) فرموده‌اند قومی که امربه معروف و نهی‌از منکر را عیب بدانند، بسیار قوم بدی هستند.

وی ادامه داد: امام‌صادق(ع) فرموده‌اند امربه معروف و نهی‌از منکر از خُلق‌های خداوند بوده و هرکس این دو را عزیز بدارد، خداوند او را عزیز نموده و هرکس خوار کند، خداوند نیز او را خوار خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئولین و ادارت کل باید آن‌گونه که سایر مسائل را تحت نظر قرار می‌دهند، به نحوه برخورد با ارباب رجوع، حجاب و نماز کارکنان خود نیز دقت نمایند.

انتهای پیام

captcha