شرمتان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید!

شرمتان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید!

۱۳۹۷/۰۸/۳۰    - منابع خارجی
صالح الفاقح بازوی تکیده دخترش را گرفته در حالی که او در بیمارستان اصلی صنعا پایتخت یمن، به خاطر سوء تغذیه آخرین نفس‌های خود را می‌کشید.

 

شرم تان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید!

 

هاجر الفاقح 4 ماهه، هفته گذشته از استان صعده به بیمارستان سبعین رسید. هزاران کودک یمنی در کشوری که در پی بیش از سه سال جنگ، در آستانه قحطی‌زدگی است از سوء تغذیه رنج می‌برند.

 

شرم تان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید!

 

این دختر در همان بخشی بستری است که یک پسر بچه به نام محمد هاشم در همان روز بر اثر گرسنگی شدید درگذشت. عکاس رویترز در لحظه فوت این کودک شاهد صحنه بود. پزشکان تایید کردند که وی بر اثر سوء تغذیه جان داده است.

پدرش می‌گوید: او دو ماه در بیمارستانی در صعده بستری بود اما ما مجبور شدیم او را به صنعا بیاوریم.

استان صعده پایگاه حوثی‌ها است که نزدیک به چهار سال است با نیروهای تحت حمایت سعودی می‌جنگند؛ بر اثر این جنگ، تاکنون 10 هزار نفر جان باخته‌اند.

 

شرم تان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید!

 

مریتکسل ریلانو (Meritxell Relano) نماینده یونیسف در یمن در ماه سپتامبر گفت بیش از 11 میلیون کودک یا حدود 80 درصد از جمعیت زیر 18 سال کشور با خطر کمبود غذا، بیماری، آوارگی و عدم دسترسی به خدمات اولیه اجتماعی مواجه هستند.

خانواده فاقح از مسیر جاده‌های کوهستانی که تحت بمباران مداوم ائتلاف سعودی قرار دارد دست به سفری خطرناک زدند.

پدرش می‌گوید: من در کار ساختمانی بودم و راننده هم هستم. هر کاری بتوانم می‌کنم اما اکنون بی‌کارم.

 

شرم تان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید!

 

سازمان ملل می‌گوید از جمعیت 29 میلیونی این کشور، 22 میلیون نفر به کمک‌های انسانی وابسته هستند. تقریبا 18 میلیون نفر گرسنه محسوب می‌شوند و 8.4 میلیون نفر شدیدا گرسنه‌اند.

فواد الریمی پرستار در بیمارستان سبعین می‌گوید: زمانی که هاجر به بیمارستان آمد هوشیار اما دچار کمبود سطح اکسیژن بود. او بسیار لاغر و بدنش مشتی پوست و استخوان بود.

captcha