انتشار فراخوان همایش شعر «چکامه‌های رجب» در آذربایجان غربی
کد خبر: 3795819
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

انتشار فراخوان همایش شعر «چکامه‌های رجب» در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی ــ حوزه هنری آذربایجان غربی براساس سفارشات مقام معظم رهبری در «گام دوم انقلاب اسلامی» فراخوان ششمین همایش استانی شعر «چکامه‌های رجب» را در آغاز نیمه دوم اسفندماه سال جاری منتشر کرد.

انتشار فراخوان همایش شعر «چکامه‌های رجب» در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از حوزه هنری آذربایجان غربی، براساس موضوع سفارشات مقام معظم رهبری در «گام دوم انقلاب اسلامی» فراخوان ششمین همایش استانی شعر «چکامه‌های رجب» را در آغاز نیمه دوم اسفند ماه سال جاری منتشر کرد.
براساس فراخوان این همایش ادبی، شاعران استان آذربایجان غربی می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ شمسی با موضوع‌های «امیر مومنان حضرت علی(ع)، عدالت و امنیت اجتماعی و وظایف حاکمان اسلامی» در زبانهای «فارسی، ترکی آذربایجانی و کردی» تا سه عنوان شعر به دبیرخانه همایش در حوزه هنری استان ارسال کنند.
عدالت اجتماعی در رفتار و گفتار حضرت علی(ع)، مبارزه با ظلم و ستم و استکبار جهانی در اندیشه اسلام، مبارزه با فقر در جامعه اسلامی، جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) در مقابل مردم، جایگاه خانواده، همسر و تربیت فرزند در سبک زندگی علوی، پیام انسانی و جهانی «عهدنامه مالک اشتر» و ضرورت حفظ اتحاد امت اسلامی و حقوق شهروندی جامعه از محورهای اصلی ششمین همایش شعر «چکامه‌های رجب» است.
شاعران آثار برگزیده این همایش ضمن قرائت آثار خود در محضر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، طی سال آینده در قالب مراسمی ویژه همزمان با «هفته هنر انقلاب اسلامی» تقدیر می‌شوند.
انتهای پیام

captcha