وحدت و یگانگی ملت ایران مانع نفوذ دشمنان به خاک کشور شد
کد خبر: 3814644
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹

وحدت و یگانگی ملت ایران مانع نفوذ دشمنان به خاک کشور شد

گروه سیاسی- فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، ذکر کرد: وحدت و یگانگی بر مبنای تفکر و تعقل زمینه‌ساز سربلند و پیروز مملکت ما و مانع نفوذ دشمنان به خاک ایران شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امیر سرتیپ نصرت‌اله معین وزیری، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، چهارم خردادماه در محفل شعر و خاطره با حضور شاعران برجسته کشور به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که امروز، چهارم خردادماه در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حمله عراق به خرمشهر، جمهوری اسلامی ایران به خصوص ارتش در شرایط نامتعادلی بود و آمادگی شروع جنگ را نداشت که ارتش عراق به طور نامردانه و بسیار ناگوار حمله کردند.
وی افزود: با وجود شرایط و وضعیت نابسامان لشکر جمهوری اسلامی، اما خوشبختانه نیروهای ما برای حفظ خاک ایران از جان خود مایه گذاشتند و از خودگذشتگی کردند.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: شناسایی ويژگی‌های كيفی و كمی نيرو‌های رزمی و نقاط قوت و ضعف در عمليات فتح‌المبين، در قالب جدول‌های آماری تهيه و تنظيم شده را مورد بررسی قرار دادیم که موجب موفقیت در جنگ شد.
معین وزیری بیان کرد: عمليات فتح‌المبين در دومين روز فروردين سال 61 با فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ايران و براي تأمين شهرهای شوش، دزفول، انديمشک و انهدام نيروهای ارتش متجاوز صدام در غرب کرخه اجرا شد.
وی عنوان کرد: ويژگی اين عمليات، مسدود کردن دو تنگه عين‌خوش و رقابيه بود، نيروهای ايرانی از پهلو، نيروهای دشمن را دور زدند و تنگه‌ها را بستند و آن‌ها را محاصره كردند.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، ذکر کرد: وحدت و یگانگی بر مبنای تفکر و تعقل زمینه ساز سربلند و پیروز مملکت ما و مانع نفوذ دشمنان به خاک ایران شد.
معین وزیری گفت: هر عملیاتی همراه با مشورت باشد قطعا پیروزی به دنبال دارد و در زمان جنگ نیز رزمندگان ما با انجام عملیات بزرگ افتخارات بزرگی را برای مملکت به وجود آوردند و توانستند در جنگ خرمشهر پیروز شوند.
وی اعلام کرد: رزمندگان ما با شور و شوق و گاهی کامل و برنامه‌ریزی شده وارد جنگ و با سربلندی پیروز شدند.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان یادآور شد: فرد خاصی دلیل اصلی فتح خرمشهر نبود بلکه تمام رزمندگان اعم از ارتشیان، سپاهیان، پزشکان، دانشجویان و مردم با همدلی وحدت ملی را ایجاد و متصل به جمهوری اسلامی ایران شدند.
انتهای پیام

captcha