۱۹ ویژه‌برنامه ‌همزمان با دهه کرامت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3822374
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
به‌همت کانون‌های مساجد؛

۱۹ ویژه‌برنامه ‌همزمان با دهه کرامت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری ۱۹ ‌ویژه‌برنامه همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در این استان با شعار مهربانی به رسم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

۱۹ عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان غربی با شعار مهربانی به رسم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: بچه‌های مسجدی در استان به پاس مهربانی فرزندان حضرت موسی‌بن‌ جعفر(ع) برای شادی به‌پا می‌خیزند و اجرای برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت در استان با ۶ محور جشن کرامت، ایستگاه‌های کریمانه، آذین‌بندی مساجد و محلات، نذر شادی، کاروان کرامت و دختران آفتاب خواهد بود.
بیگی با اشاره به اینکه آغاز برنامه‌ها از ۱۳ تیرماه الی ۲۳ تیرماه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۹ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که ۸ جشن، ۸ روستا در کانون‌های روستایی استان، نمایش رضوی «سئوگلی» در کانون‌های مساجد خوی و نمایش رضوی «پدرانه» در کانون‌های مساجد ارومیه از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی کرامت در کانون‌های مساجد سراسر استان تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی عفاف و حجاب در ۴۰ کانون مسجد، جشن میلاد آفتاب هشتم - کرامت هشتم در امامزاده غریب‌حسن با حضور کانون‌های مساجد ارومیه و همزمان در بیش از ۴۰۰ کانون مساجد سراسر استان و جشن میلاد روز دختر در بیش از ۴۰ کانون مسجد سراسر استان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری گفتمان ولایت‌مداری از منظر کریم اهل‌ بیت(ع) در محل سالن اجتماعات ارشاد کانون‌های مساجد نقده یادآور شد: ویژه‌برنامه خدمت کریمانه در راستای جمع‌آوری کمک‌ها و یاری‌رسانی به استان‌های سیل زده در ۶۰ کانون مساجد، جشنواره آموزشی سیره رضوی در ۲۰ کانون استان، جشنواره از کریم(ع) تا کریمه(ع) در کانون‌های مساجد ارومیه و همایش دختران باحجاب در ۴۰ کانون مساجد استان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان به‌شمار می‌روند.
وی بیان کرد: اجرای ویژه‌برنامه‌های توجیهی اوقات فراغت در کانون‌ها با محور کرامت در ۱۷ کانون مساجد استان با محوریت یک کانون در هر شهرستان، مسابقه نامه‌ای به امام رضا(ع) در ۸ کانون استان، ۱۰ جشن - ۱۰ مسجد ویژه سخنرانی مبلغان و مبلغات در ۱۰ کانون مساجد استان، اعزام ۴ کاروان به مشهد مقدس ویژه کانون‌های اهل سنت نیز از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان هستند.
بیگی گفت: برگزاری جشنواره شعر ترکی و کردی رضوی ویژه کانون‌های ارومیه و مهاباد، افتتاح ۸ باب کانون جدید و جشنواره عید تا عید در ۲۰ کانون استان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری به‌شمار می‌روند.
انتهای پیام

captcha