سردشت؛ نماد برخورد مجامع بین‌المللی جهت تامین منافع ابرقدرت‌ها
کد خبر: 3822949
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

سردشت؛ نماد برخورد مجامع بین‌المللی جهت تامین منافع ابرقدرت‌ها

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سردشت، اولین شهر قربانی فاجعه شیمیایی، فقط نماد مظلومیت ایران نیست، تاکید کرد: سردشت، نماد برخورد دوگانه مجامع بین‌المللی جهت تامین منافع ابرقدرت‌ها هست.

سردشت؛ نماد برخورد مجامع بین‌المللی در جهت تامین منافع ابرقدرت‌ها

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز، ۷ تیرماه، در مراسم سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در سالن یادمان شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفتم تیر مصادف با سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی مردم بی‌دفاع و مظلوم سردشت توسط رژیم بعثی عراق است و به‌حق توسط  جمهوری اسلامی ایران به روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: امروز سالگرد گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان غیوری است که صدای مظلومیت آنان بر تارک تاریخ نقش بسته است.
شهریاری افزود: اگرچه هنوز که هنوز است مصدومان شیمیایی به سرفه‌های دردناک خونی، زخم‌هایی که سر باز می‌کند، تب‌های شبانه و رعشه‌های گاه به گاه عادت کرده‌اند، اما بغض کسانی که در این واقعه تلخ به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، راه گلو را بر هر خانواده سردشتی می‌بندد.
وی تصریح کرد: زمان، سال‌هاست که برای بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت مرده است و نمی‌گذرد، نفس سردشت هنوز تنگ است، آذربایجان غربی این کهن دیار عرصه مقاومت و ایثار با فرهنگی غنی و تاریخ‌ساز در هشت سال دفاع مقدس همواره نقشی بی‌بدیل داشته و اقوام و ادیان این سرزمین در دفاع از ایران رشادت‌هایی ماندگار خلق کرده‌اند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: سردشت، اگرچه زخمی عمیق بر تن دارد و بواسطه آن می‌تواند نماد جهانی عاری از سلاح شیمیایی لقب بگیرد، اما به‌طور قطع همت والای مردمانش، زیبایی‌ها و داشته‌های خدادای توان آن را دارد تا این سرزمین انگور سیاه و آبشار شلماش را به‌عنوان مقصدی امن و خاطره‌انگیز برای گردشگران فراهم سازد.
وی با بیان اینکه سردشت، اولین شهر قربانی فاجعه شیمیایی، فقط نماد مظلومیت ایران نیست، تاکید کرد: سردشت، نماد برخورد دوگانه مجامع بین‌المللی جهت تامین منافع ابرقدرت‌ها نیز هست، داستان تلخی که امروز نیز دشمنان نظام به اشکال مختلف برای مردم ایران تدارک دیده‌اند و از هیچ کوششی برای دستیابی به اهداف ددمنشانه‌شان دریغ نمی‌ورزند.
شهریاری گفت: اوضاع سیاسی امروز که برآمده از خودخواهی و زیاده‌خواهی کشورهایی است که تاریخ نشان داده همواره کینه اقتدار و آزادی‌خواهی این ملت را داشته و دارند، با وجود همه فشارهای سیاسی و اقتصادی، اما ملت ایران یک‌صدا و مقتدر در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده و باصلابت‌تر از همیشه در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع خود گام برمی‌دارند.
انتهای پیام

captcha